April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۶۴۴
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
0
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری نخستین دوره بازی‌های جهانی محیطبانان در ایران در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

برگزاری نخستین دوره بازی‌های جهانی محیطبانان در ایران

نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه‌های افزایش رشته‌های ورزشی جهت اشاعه بیشتر فرهنگ محیط زیست اظهار کرد: ورزش به عنوان یک امر اجتماعی فرصتی را در راستای توسعه و افزایش برنامه‌های آموزشی و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: چهره‌های ورزشی معمولا جزء شخصیت‌های محبوب و الگو در جامعه هستند. ورود آن‌ها به حوزه محیط زیست کمک بزرگی است که می‌تواند سیاست‌های سازمان را در جهت افزایش سواد عمومی محیط زیست جامعه با سرعت بیشتری محقق کند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به ذکر برنامه‌های مختلف این سازمان برای تعامل با حوزه ورزش پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان استفاده از ظرفیت‌های مربیان فوتبال برای فرهنگسازی در حوزه محیط زیست است؛ چراکه حدود ۴۰ هزار نفر عضو کانون مربیان فوتبال ایران هستند. این فرصت ارزشمندی است که سایر چهره‌های رشته‌های مختلف ورزشی در امر اشاعه فرهنگ محیط زیستی فعالیت کنند. به این منظور از ظرفیت چهره‌های رشته‌های وزنه برداری، کشتی، فوتسال، تیراندازی، تکواندو، دو میدانی و کاراته استفاده می‌کنیم.

مرادی در پایان خاطر نشان کرد: افزایش و گسترش تبادلات ورزشی و محیط زیستی با وزارت ورزش جزءبرنامه‌های ما است. به عنوان نمونه شهریور ماه سال جاری قرار است نخستین دوره بازی‌های جهانی محیطبانان به میزبانی شهر قزوین در شش رشته دوربین‌کشی (که مختص خود محیط بانان است)، تیراندازی، دارت، شنا، دوومیدانی و فوتسال برگزار شود که از مهمترین برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود. امیدوارم که این رویداد‌ها زمینه مشارکت شخصیت‌های ورزشی و توجه آنان به حوزه محیط زیست را بیشتر فراهم کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: