April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۶۶۹
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
0
اتحادیه عرب ضمن تاکید بر حمایت خود از ملت فلسطین برای دستیابی به اهدافشان، خواستار پایان یافتن جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شد.

درخواست اتحادیه عرب برای پایان یافتن جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه

اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا برای توقف جنگ ادامه‌دار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به‌رغم صدور قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در این باریکه طی ماه مبارک رمضان اقدامی موثر اتخاذ کند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست تا برای خاتمه بخشیدن به اشغالگری و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و همچنین هتک حرمت مقدسات دینی در راستای یهودی‌سازی شهر قدس اقدامی موثر و جدی اتخاذ کند.

این اتحادیه ضمن تاکید بر حمایت خود از ملت فلسطین برای دستیابی به اهدافشان و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، استقامت و پایداری فلسطینیان و جانفشانی‌هایشان در راه اراضی خود و تشکیل کشورشان را ستود.

اتحادیه عرب سیاست‌های مقامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای، اول دسامبر ۲۰۲۳ بار دیگر از سر گرفته شد و از آن زمان مذاکرات برای برقراری آتش‌بس راه به جایی نبرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: