April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۷۴۱
۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
0
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در سال گذشته توانستیم ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی را تسویه کنیم.

جلوگیری از خروج ۲۶ هزار میلیارد تومان از منابع تامین‌اجتماعی

میرهاشم موسوی در نخستین نشست شورای معاونین این سازمان در سال ۱۴۰۳ که با حضور معاونین، مدیران ستادی و حضور ویدئوکنفرانسی مدیران‌کل و مدیران درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها برگزار شد، با تأکید بر این‌که این سازمان طی دو سال و نیم گذشته در دوره جدید مدیریتی، توفیقات و دستاورد‌های ارزشمندی داشته است، از استمرار حرکت تحولی این سازمان و توسعه خدمات به‌عنوان مهم‌ترین اولویت این سازمان در سال جدید خبر داد.

موسوی در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین علی (ع) و همچنین آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدیران و کارکنان سازمان در لیالی پرفیض قدر و نیز عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از فرماندهان رشید سپاه انقلاب اسلامی در جریان حمله وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در شهر دمشق، نسبت به استمرار راه شهدای گرانقدر ایران اسلامی ابراز اطمینان کرد و با اشاره به آیه دوم سوره مبارکه مُلک که از "ابتلا" به عنوان هدف خلقت مرگ و زندگی نام می‌برد، گفت: معنای بلا و ابتلاء همواره منفی نیست، بلکه معنای حسن و خیر هم دارد. اگر کسی مقامی دارد و فرصت خدمتی برای او فراهم است، این هم ابتلاء و آزمون است. به این ترتیب طبق فرمایش قرآن هدف از حیات، ابتلای انسان است تا مشخص شود از پس موقعیت و شرایطی که در آن قرار می‌گیرد بر می‌آید یا نه. چنانکه امیرالمومنین علی علیه‌السلام می‌فرماید «الدنیا فان‌ها دار بالبلاء محفوفه...».

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: یکی از چیز‌هایی که در این روز‌ها و شب‌های پرفیض می‌توانیم از خداوند متعال بخواهیم، طلب موفقیت در این بلا و ابتلائات الهی است. در همین ابتدای سال باید فرض را بر این بگذاریم که این موقعیت و فرصت مدیریتی که در اختیار ما قرار گرفته است، یک آزمون الهی است. باید به اندازه‌ای که می‌دانیم و در توان داریم اقدام و عمل داشته باشیم و آنچه تکلیف ما است انجام دهیم.

موسوی با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، انتخاب شعار‌های اقتصادی طی سال‌های گذشته خصوصاً تأکید بر اهمیت تولید را ناشی از اهمیت این موضوع در کشور دانست و تأکید کرد: راه‌حل مشکلات کشور اعم از تورم، رکود، بیکاری و... رونق و به‌عبارتی جهش تولید است. ما نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی باید از همه ابزار‌ها برای تحقق این جهش بزرگ استفاده کنیم. خصوصاً باید از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و نظام پولی و مالی و پتانسیل بسیار بزرگ جمعیت بیش از ۴۷ میلیونی مردم ایران بهره ببریم و از این طریق زمینه را برای جهش تولید فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان سازمانی که هم با بیش از نیمی از مردم ارتباط دارد و هم برخی ابزار‌های اقتصاد و تولید را در دست دارد، باید به نوبه خود در جهت تحقق شعار سال تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در تبیین اقدامات مثبت این سازمان در جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور، اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم با تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی و ممانعت از خروج ۲۶ هزار میلیارد تومان از منابع سازمان بابت سود تسهیلات بانکی و پرداخت میانگین ماهانه ۳۸ هزار میلیارد تومان در نیمه دوم ۱۴۰۱ و میانگین ماهانه ۴۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به مستمری‌بگیران، در کنترل نقدینگی نقش مهمی ایفا کنیم که خود یکی از عوامل مهم مهار تورم در کشور است. با وجود شرایط کلی کشور و اقتضائات موجود خصوصاً در زمینه اقتصادی، با تلاش مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی و همت بلند کارفرمایان و بیمه‌شدگان و مردم ایران، سازمان تأمین‌اجتماعی توانست در بهبود شرایط اقتصادی و نظام تولید کشور نقش‌آفرینی کند.

موسوی با تأکید بر اینکه امسال هم اولویت‌های راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی همان ۸ راهبرد کلانی است که در آغاز دوره جدید مدیریتی در این سازمان اعلام شد، افزود: یکی از اولویت‌های ما که از ابتدا نیز جزء راهبرد‌های اصلی تعیین شد، «توسعه خدمات» در بخش‌های بیمه و درمان است. پوشش فراگیر بیمه‌ای امسال جدی‌تر از سال‌های گذشته باید دنبال شود و خدمات بیشتر و بهتری به مردم ایران خصوصاً بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه شود.

وی افزود: لازمه توسعه خدمات و ارتقای کارآمدی، هوشمندسازی سازمان تأمین‌اجتماعی است که باید بسیار جدی‌تر از گذشته پیگیری و دنبال شود.

موسوی با تأکید بر این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان دارد، گفت: دستاورد‌های ما در سال ۱۴۰۲ در سازمان تأمین‌اجتماعی، به‌رغم این‌که بسیار ارزشمند بوده، اما با آنچه که باید انجام شود و آنچه نیاز مردم است، فاصله دارد. در بخش درمان نسخه الکترونیک را به همت همکاران به سرانجام رساندیم که اگرچه کار بزرگی بود و انصافاً جای تقدیر و تشکر دارد، اما تا دستیابی به وضعیت مطلوب فاصله داریم. برای سال جدید قطعاً باید اجرای پرونده الکترونیک سلامت را مدنظر داشته باشیم و آن را به سرانجام برسانیم. در حوزه بیمه‌ای هم باید به سمت خوداظهاری برویم که در صورت تحقق آن، انقلابی در نظام بیمه‌ای کشور به پا خواهد شد و این مسیری است که ما در سازمان تأمین‌اجتماعی باید در پیش بگیریم.

موسوی گفت: نظام کارامد و هدفمند تخصیص بودجه در درمان مستقیم باید در سال ۱۴۰۳ محقق شود. بودجه باید به نحو منظم و بر اساس عملکرد تخصیص پیدا کند. علاوه بر این، پیاده‌سازی کامل نظام ارجاع داخلی سازمان تأمین‌اجتماعی هم برای سال جاری باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تقدیر از اقدامات شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین، بر اهمیت برداشتن گام‌های بلندتر در مسیر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات تأکید کرد و گفت: حوزه فناوری باید حوزه پیشران باشد و لذا حوزه فناوری را باید طوری مورد توجه قرار دهیم و هدایت کنیم که بقیه حوزه‌ها پشت سر آن حرکت کنند و این مسیری است که باید در سال ۱۴۰۳ طی کنیم.

وی با یادآوری اهمیت مولدسازی املاک و دارایی‌ها، تدوین سند جامع پایدارسازی منابع سازمان را یکی دیگر از برنامه‌های سال جدید عنوان کرد و گفت: همه صندوق‌های بازنشستگی مسیری از تولد تا میان‌سالی و کهن‌سالی را طی می‌کنند و سازمان ما هم از این قاعده مستثنی نیست. ضروری است برای اجرای تعهدات آتی، دارایی‌های خود را افزایش داده و بهره‌وری آن را هم مورد توجه قرار دهیم. این کار نیاز به برنامه دارد و با یک برنامه‌ریزی درست، می‌توان صندوق را هم امروز و هم فردا بدون بحران مدیریت کرد.

موسوی بر صیانت از منابع و مقابله جدی و مؤثر با همه مظاهر و گلوگاه‌های فساد و کژکاردی‌های احتمالی تأکید کرد و با اشاره به این‌که نظم و نسق بخشیدن به تدوین و تخصیص بودجه؛ یکی دیگر از اولویت‌های سال جدید سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: همه مطالبات ما از واحد‌های سازمانی، در قالب برنامه و بودجه سالانه است. باید نظم بودجه را در قالب ماه‌های سال احصا کنیم و این رویکرد است که به مدیریت در ستاد مرکزی و استان‌ها کمک کرده و روبط میان اجرای سازمان را تنظیم می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اهمیت تبیین دستاورد‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: ذات سازمان تأمین‌اجتماعی تبیین است و اقدامی در این سازمان وجود ندارد که ظرفیت تبیینی نداشته باشد. اما گاهی خود ما در این مسیر کم‌کاری و کم‌توجهی می‌کنیم و آنطور که شایسته است دستاور‌های این مجموعه را برای آحاد ملت بازگو نمی‌کنیم. در حالی که این وظیفه ما در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در سال جدید باید همت خود را در این زمینه دوچندان کنیم.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی در پایان با اشاره به حرکت رو به جلوی سازمان طی دو سال و نیم گذشته، آینده این مجموعه را روشن توصیف کرد و افزود: از همین ابتدای سال باید کار را جدی بگیریم و محکم حرکت کنیم تا ان‌شاءالله مسیری که در پیش گرفتیم هر روز بهبود پیدا کند و با همت مدیران و کارکنان و برنامه‌ریزی و توکل بر خدا کار‌ها به نحو احسن پیش رود. در میان اهل معرفت، عملی بالاتر از خدمت به خلق وجود ندارد و سر هر رشته را که بگیریم در نهایت می‌بینیم این خدمت به مردم است که سعادت و کامیابی را به دنبال دارد. ان‌شاءالله با همت و تلاشی که همکاران ما در مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی دارند و ذیل عنایت حق تعالی و توجهات حضرات معصومین، در سال جدید بتوانیم به بهترین نحو در خدمت ملت شریف ایران اسلامی باشیم.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه، تعدادی از مدیران ستادی و همچنین برخی مدیران استانی، گزارشی اجمالی از عملکرد حوزه مدیریتی خود در سال ۱۴۰۲ ارائه کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: