April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شیخ حسینی از تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد برای جاده بحران آفرین بروجرد به نهاوند خبرداد
کد خبر: ۴۱۱۷۴۳
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
0
شیخ حسینی از تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد برای جاده بحران آفرین بروجرد به نهاوند خبرداد تا بخش قابل توجهی از حوادث جاده‌ای لرستان به همت بانک توسعه تعاون پایان یابد.

پایان حوادث جاده‌ای به همت بانک توسعه تعاون

سالهاست مدیریت پشت میزی به فراموشی سپرده شده و مدیران با هر حجم از مسوولیت، تلاش می‌کنند با زیر مجموعه‌های خود دیدار داشته و از نزدیک در جریان عملکرد آنان قرار گیرند. تفاوتی نمی‌کند یک مقام مسوول چه جایگاهی داشته یا چقدر مسوولیت او سنگین باشد، مردم انتظار دارند با مسوولان از نزدیک دیدار داشته باشند و خواسته‌های خود را با مدیران ارشد مطرح کنند. البته بازدید مدیران باعث می‌شود از نزدیک در جریان امور قرار گیرند و هر بخشی از مدیریت زیرمجموعه‌ها که با چالش رو به رو است، رفع شود.

نماینده مجلس بدنبال مسوولان

اهمیت بازدید مدیران اجرایی به اندازه‌ای بالاست که نمایندگان مجلس مترصد وجود یکی از مسوولان هستند تا خود را به آن‌ها برسانند و برای توسعه حوزه انتخابیه امتیاز بگیرند. برای اثبات این ادعا، کافی است بازدید محمد شیخ‌حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون را مورد بررسی قرار دهیم. اگرچه شیخ حسینی برای بازدید از شعب بروجرد و الشتر بانک توسعه تعاون با استان لرستان سفر کرده بود، اما عباس گودرزی نماینده بروجرد از این بازدید باخبر شد و شیخ حسینی را در بازدید از پروژه راهسازی تعریض محور بروجرد به نهاوند همراهی کرد.

چالش کسری بودجه

بزرگترین چالش در تمامی سال‌های گذشته، کسری بودجه است. اگرچه دولت‌ها سند دخل و خرج کشور را در قالب لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی ارایه می‌دهند و انتظار می‌رود بر ریل این لایحه حرکت کنند، اما در عمل اتفاق خاصی نمی‌افتد و تمامی دولت‌ها در تمامی سال‌های گذشته با کسری شدید بودجه رو به رو بوده اند. اما برای جبران کسری بودجه دو راهکار وجود دارد. اولین راهکاری که به ذهن دولتمردان می‌رسد، جابجایی ردیف‌های بودجه است و آنچه قربانی می‌شود، بودجه‌های عمرانی است. نتیجه آنکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی در گوشه کنار کشور وجود دارد که نیمه کاره رها شده و دهن کجی می‌کنند. اما این وضعیت باعث نارضایتی مردم می‌شود و مردم نیز این شرایط را از چشم نمایندگان مجلس می‌بینند و گمان می‌کنند که نمایندگان در مجلس پیگیری نیستند.

بانک‌ها ابزار تامین کسری بودجه

برای آنکه پروژه‌های نیمه کاره به مرحله اجرا برسد و حتی پروژه‌های جدید کلنگ زنی و آغار شود، تامین اعتبار از بانک‌ها صورت می‌گیرد. امروزه پروژه‌های بسیاری با اعتبارات بانکی آغاز شده و به مرحله اجرا درآمده که باعث امیدواری مردم شده است. به همین دلیل است که نمایندگان سعی می‌کنند با مدیران عامل بانک‌ها ارتباط بیشتری داشته باشند که نمونه آن را در سفر استانی شیخ حسینی به استان لرستان و همراهی نماینده بروجرد شاهد بودیم.

 

بیشتر بخوانید:

تعاونی‌ها زیر چتر حمایت بانک توسعه تعاون



محور مواصلاتی بروجرد به نهاوند

یکی از چالش‌هایی که باعث آزار و دلزدگی مردم می‌شود، جاده‌های نامناسب است. جاده‌ها خاطرات بدی در ذهن مردم برجای می‌گذارند. تصادف خودرو‌ها و جان باختن مردم، همواره اذهان را درگیر می‌کند و باعث می‌شود مردم نسبت به عملکرد مسوولان انتقاد کنند. اهمیت پروژه‌های عمرانی به ویژه در راهسازی باعث شد تا محمد شیخ حسینی در سومین روز سفر به لرستان، بازدید از پروژه تعریض و ایجاد گارد دوم محور مواصلاتی بروجرد به نهاوند را در دستور کار قرار دهد. مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اعلام اینکه تامین مالی پروژه تعریض و ایجاد گارد دوم محور مواصلاتی بروجرد به نهاوند در راستای ماده ۵۶ طی دوره‌های اخیر توسط بانک توسعه تعاون صورت گرفته گفت: تکمیل این پروژه می‌تواند ایمنی این محور حادثه خیز را ارتقا دهد.

تسهیلات ۱۴۰۰ میلیاردی

مدیر عامل بانک توسعه تعاون از حمایت همه جانبه و تمام قد این بانک در زمینه تامین مالی پروژه‌های حساس خبر داد و گفت: جاده بروجرد به نهاوند تاکنون حوادث جانی زیادی برای هموطنان عزیزمان داشته که همین وضعیت باعث شده بانک توسعه تعاون تامین مالی پروژه تعریض و ایجاد گارد دوم محور مواصلاتی بروجرد به نهاوند را در دستور کار قرار دهد تا این جاده مهم و پر حادثه با سرعت بالاتری به نتیجه برسد. این مقام بانکی تاکید کرد: ۱۴۰۰ میلیارد ریال میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به این پروژه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: