April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده گنبد در مجلس یازدهم از بی توجهی وزارت میراث فرهنگی انتقاد کرد
کد خبر: ۴۱۱۷۶۹
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
0
نماینده گنبد در مجلس یازدهم از بی توجهی وزارت گردشگری و صنایع دستی به ظرفیت های استان گلستان انتقاد کرد و گفت:منطقه آزاد اینچه برون مهمترین ظرفیت و فرصت برای شکوفا کردن ظرفیت‌های مغفول مانده است.

منطقه آزاد اینچه برون مهمترین ظرفیت شکوفا کردن ظرفیت‌های مغفول مانده

نماینده گنبد در مجلس یازدهم از تنوع صنایع دستی در منطقه خبر داد و گفت: می‌توانیم گردشگران بسیاری را به واسطه داشتن صنایع دستی به منطقه جذب کنیم.


امانقلیچ شادمهر از تنوع صنایع دستی در استان گلستان خبر داد و گفت: صنایع دستی به تنهایی می‌تواند بخش قابل توجهی از اقتصاد استان و کشور را مدیریت کند، اما این ظرفیت مغفول مانده است.


وی با تاکید بر اینکه هر بخشی از کشور، نیاز به متولی خاصی دارد تا بتواند به شکوفایی برسد گفت: متاسفانه مباحث مرتبط با گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در استان گلستان رها شده و نتوانسته ایم از این ظرفیت برای بهبود توان مردم منطقه و رونق اقتصادی کشور بهره بگیریم.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صدور مجوز برای منطقه آزاد اینچه برون را ظرفیتی جدید و بی پایان توصیف کرد و گفت: منطقه آزاد می‌تواند در تمامی زمینه‌های اقتصادی خوش بدرخشد و بسیاری از ظرفیت‌های مغفول مانده با شکوفا کند به همین دلیل چشم مردم استان گلستان به منطقه آزاد اینچه برون است.


وی از بی‌توجهی وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی به استان گلستان انتقاد کرد گفت: بدلیل آنکه توجه لازم به استان گلستان نشده، بسیاری از ظرفیت‌های منطقه به فراموشی سپرده شده است.


شادمهر با تاکید بر اینکه استان گلستان می‌تواند به قطب صنعت، گردشگری و کشاورزی تبدیل شود گفت: متاسفانه سالهاست استان گلستان به عنوان استانی تاثیرگذار در اقتصاد به حساب نیامده است.


وی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند جای خالی تمامی بی مهری‌ها به استان گلستان را پر کند گفت: خوشبختانه وسعت منطقه آزاد اینچه چشمگیر است و قوانین نیز حامی مناطق آزاد است، به همین دلیل منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند به تمام بی مهری‌ها و کم لطفی‌هایی که تاکنون در مورد استان گلستان صورت گرفته، پایان دهد.


نماینده گنبد در مجلس یازدهم از مدیریت منطقه آزاد اینچه برون خواست در زمینه گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشد و گفت: باید مدیریت منطقه آزاد اینچه برون در زمینه جذب گردشگر به فعال کردن ظرفیت‌ها بپردازد.

 

بیشتر بخوانید:

منطقه آزاد اینچه برون، متولی شکوفا کردن ظرفیت‌ها


وی ضعف تبلیغات و اطلاع رسانی را مهمترین چالش مغفول ماندن ظرفیت‌های استان گلستان دانست و گفت: لازم است منطقه آزاد اینچه برون به صورت گسترده اطلاع رسانی و تبلیغات کند تا این ظرفیت‌ها از بالقوه به حالت بالفعل تبدیل شود.


شادمهر خطاب به مدیران منطقه آزاد اینچه برون گفت: اینچه برون باید آنقدر در مورد ظرفیت‌های استان گلستان اطلاع رسانی و دلسوزی کند که این منطقه آزاد به عنوان متولی گردشگری منطقه و استان شناخته شود.


وی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند صنایع دستی و گردشگری را در کنار هم فعال کند گفت: با ترکیب صنعت و گردشگری می‌توان یک ظرفیت جدیدی در منطقه آزاد اینچه برون فعال کرد.


نماینده گنبد در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه صنایع دستی می‌تواند از حالت سنتی به صنعتی تغییر کند گفت: می‌توان صنایع دستی استان گلستان را با محوریت منطقه آزاد اینچه برون به تولید انبوه رساند یا در منطقه آزاد اینچه برون بازارچه مخصوصی برای عرضه صنایع دستی بومی ایجاد کرد تا مردم منطقه بتوانند محصولات خود را در آن عرضه کنند.


وی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مردم استان گلستان در فقر و محرومیت هستند گفت: برای رهایی مردم از فقر و محرومیت ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که کافی است این ظرفیت‌ها شناسایی شود و در یک دوره مشخص، این ظرفیت‌ها را به صورت گسترده فعال کرد، فقط باید متولی خاصی برای این مهم تعریف شود که در حال حاضر منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند بهترین گزینه باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: