May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
دکتر خورسندیان در راستای تحقق شعار سال مطرح کرد؛
کد خبر: ۴۱۱۸۸۸
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
0
دکتر خورسندیان: عنوان جهش تولید برای دومین مرتبه است که از سوی رهبر معظم انقلاب برای شعار سال انتخاب می‌شود که همین امر از درجه اهمیت و لزوم تمرکز تمامی نهاد‌های دست اندرکار تولید حکایت دارد به خصوص که ایشان از مشارکت مردم نیز سخن به میان آورده اند که مراد از آن ایجاد رقابت و خصوصی سازی بیشتر و کاهش انحصار و کمرنگ کردن نقش بخش دولتی در اقتصاد است.

مسؤلیت خطیر بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک تخصصی در حوزه تولید کشور

به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر خورسندیان ضمن بیان مطلب فوق و تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال “جهش تولید با مشارکت مردم” از سوی رهبر معظم انقلاب بیان داشت: این بانک یک بانک توسعه ای- تخصصی در حوزه تولید کشور است و به عنوان یکی از مهمترین حامیان صنعتگران و کارآفرینان کشور، رسالت خود را کمک به جهش و رونق تولید از طریق برنامه ریزی دقیق و اتخاذ سیاست‌های سنجیده اعتباری می‌داند تا طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی با مشارکت و سرمایه بخش خصوصی و تسهیلات این بانک به سرانجام و مرحله بهره برداری برسد.

دکتر خورسندیان خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های تولیدی به خصوص دانش بنیان‌ها که ایده‌ها و طرح‌های نوینی در امر تولید دارند، یک عزم جدی وجود دارد و تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی در اولویت ماست تا هیچ بنگاه تولیدی در شرایط تحریم و نوسانات ارزی به دلیل کمبود نقدینگی لازم برای تامین مواد اولیه و تجهیزات با کاهش ظرفیت یا خدایی ناکرده تعطیلی مواجه نشود.


وی افزود: لازمه تحقق شعار سال، اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی است و بنگاه‌های کوچک و زودبازده نقش مهمی در جهش تولید دارند که با سرمایه‌های مردمی قابل اجرا بوده و با حمایت بخش‌های دولتی و نهاد‌های مالی می‌توانند در زمانی کوتاه بهره وری و ارزش افزوده بالایی داشته و نقش عمده‌ای در جهش تولید ایفا کنند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان داشت: برای تشویق مردم به سرمایه گذاری باید اقتصاد پیش بینی پذیرتر بوده و از یک ثبات نسبی برخوردار باشد تا با تکیه بر توانمندی‌های داخلی از سرمایه‌های عظیم نیروی انسانی و منابع خدادادی برای افزایش تولید بهره ببریم.
دکتر خورسندیان یادآور شد: ساز و کار مناسب برای استفاده از پس انداز‌های مردم در امر تولید، یکی تشویق آنان به سپرده گذاری و تسهیلات دهی بانک‌ها و مؤسسات مالی است و دیگری بازار سرمایه و بورس است که با اصلاح ساختار و نظارت بیشتر می‌تواند اعتماد عمومی بیشتری را به دست آورده و جریان نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند.


وی با اشاره به نقش بانک‌ها در جهش تولید گفت: با سیاست‌های ارزی صحیح و حذف رانت، جریان نقدینگی و پول‌های راکد برای تولید کالا و مواد اولیه به کار گرفته می‌شود، بنابراین ثبات ارز و نظارت و کنترل بازار ارز باید در صدر همه فعالیت‌ها برای ایجاد جهش و رونق تولید قرار گیرد.


وی ادامه داد: وجود رانت اقتصادی و اطلاعاتی، سبب شکل گیری شبکه‌های فساد و انحصار خواهد شد و فساد و انحصار منافی رقابت عادلانه بوده و سبب خروج تولیدکنندگان واقعی از چرخه تولید خواهد شد.
دکتر خورسندیان در پایان؛ شفافیت، دسترسی آزاد به اطلاعات، اصلاح ساختار، کاهش بوروکراسی و چابک سازی سیستم اداری با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های دولت الکترونیک را از دیگر الزامات حمایت از بخش تولید و اشتغال کشور دانست که با کاهش فرآیند‌های کاری و اداری سبب تمرکز نیروی کار در فعالیت‌های مولد و شکوفایی تولید داخلی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: