May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۹۷۲
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
0
کتاب «روزه سلوک پرهیزکاران» به قلم حضرت آیت‌الله مظاهری به تبیین شرایط و لوازم صحّت و کمال روزه در دو بعد اخلاقی و فقهی می‌پردازد.

فضائل و اسرار روزه و ماه رمضان در کتاب «روزه سلوک پرهیزکاران»

کتاب «روزه سلوک پرهیزکاران» به قلم حضرت آیت‌الله مظاهری است، که از سوی موسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (س) منتشر شده است.

این کتاب در سه فصل تنظیم شده، که به تبیین شرایط و لوازم صحّت و کمال روزه در دو بعد اخلاقی و فقهی می‌پردازد. فصل اول کتاب شامل گزیده بیانات اخلاقی حضرت آیت‌الله مظاهری پیرامون اهمّیت و اسرار روزه و فضائل ماه رمضان و شب‌های قدر است. فصل دوم درباره احکام روزه و فصل سوم سوالات شرعی و استفتائات مربوط به روزه و پاسخ‌های حضرت را دربر می‌گیرد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «در روایتی از پیامبر اکرم (ص) وارد شده است که: اِنَّ لِرَبِّکُم فی اَیّامِ دهرِکُم نَفَحات، الّا فَتَعَرّضُوا لَها. خداوند متعال گاهی فرصت‌هایی را و به تعبیر روایت، نسیم‌هایی را در زندگی انسان قرار می‌دهد که انسان بایستی خود را در معرض این نسیم‌ها قرار دهد و الّا خسارتی می‌بیند که به آسانی قابل جبران نیست. یکی از این فرصت‌های مبارک، روز‌ها و شب‌های ماه مبارک رمضان است. این فرصت به اندازه‌ای مقدّس و با برکت است که پیامبر اکرم (ص) در مورد آن فرمودند: مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهی است که پیش خدا بهترین ماه است و روزهایش بهترین روز‌ها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات.

آن ماهی است که در آن دعوت شدید به میهمانی خدا و اهل کرامت خدایید در آن. نفس‌های شما در آن تسبیح است و خواب شما در آن عبادت است».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: