May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۹۹۲
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
0

یکی از پر طرفدار ترین ورزش های دنیا می توان گفت که پیاده روی و کوهنوردی در طبیعت است. اما انتخاب مکان و مسیر این ورزش ها بسیار مهم است. مسیر های پیاده روی زیادی در ایران وجود دارد. در شهر های مختلف ایران مانند اردبیل، تبریز، اصفهان و غیره مسیر های پیاده روی زیادی وجود دارد. پس اگر قصد دارید به این شهر ها سفر کنید، باید قبل از تهیه بلیط هواپیما تهران اردبیل ، تهران تبریز و غیره مسیر های پیاده روی این شهره ها را نیز بشناسید. مسیر های مختلفی مانند مسیر جنگلی، مسیر کوهستانی، بیابانی و غیره وجود دارد که هر کدام به نوبه خود جذابیت های خود را دارد. در اینجا تعدادی از آن ها را به شما معرفی می کنیم.

۱. پارک شورابیل اردبیل

این پارک زیبا و سرسبز در نزدیکی دریاچه شورابیل قرار دارد که یکی از پرطرفدار ترین پارک‌ های اردبیل نیز محسوب می شود. این‌پارک زیبا امکانات رفاهی فراونی از جمله فضای سبز زیبا، مسیر پیاده روی، پیست دوچرخه سواری، سالن ورزشی ، رستورتن، کافه و غیره اشاره کرد. اگر شما قصد دارید با تهیه بلیط تهران اردبیل به این شهر زیبا سفر کنید، به شما‌توصیه می کنیم از این مسیر پیاده روی زیبا نیز دیدن‌کنید.

2. روستای لالان

اگر شما در تهران به دنبال یک مسیر طبیعی برای پیاده روی هستید، به شما توصیه می کنیم سری به روستای لالان بزنید. این روستای زیبا بالاتر از اوشان و فشم قرار دارد. دست های روستای لالان در فصل بهار مملو از لاله های صحرایی است که این روستا را به مکانی زیبا و دیدنی تبدیل کرده است .

3. جاده اسالم اردبیل

یکی از‌ جاذبه های گردشگری شهر خلخال اردبیل، می توان به جاده اسالم آن اشاره کرد. این جاده زیبا‌ و سرسبز در هر فصلی مکانی مناسب برای پیاده روی نیز‌ می باشد. در دو سمت این جاده جنگل های زیبایی وجود دارد که‌ شما می توانید در آنجا توقف کرده‌ و به استراحت و پیاده روی بپردازید. پس اگر به خلخال سفر کردید، به این جاده ی زیبا سر بزنید و‌ در آنجا پیاده روی‌و استراحت کنید.

4. کویر مصر

کویر مصر، واقع در 55 کیلومتری شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان، یکی از زیباترین و شگفت‌ انگیزترین مناطق کویری ایران است. این منطقه با تپه‌های شنی بلند، دریاچه نمک بزرگ و سکوت و آرامش بی‌ نظیر خود، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌ کند.

یکی از بهترین راه‌ های تجربه زیبایی‌های کویر مصر، پیاده‌ روی در مسیرهای متنوع آن است. در این مسیرها می‌ توانید از مناظر بدیع کویر، هوای پاک و سکوت و آرامش آن لذت ببرید. در اینجا به معرفی چند مسیر پیاده‌ روی محبوب در کویر مصر می‌ پردازیم:

1. مسیر پیاده‌ روی دریاچه نمک: این مسیر که حدود 2 کیلومتر طول دارد، شما را به دریاچه نمک بزرگ کویر مصر می‌برد. در طول این مسیر می‌ توانید از منظره بسیار زیبای دریاچه و بلورهای نمک آن لذت ببرید.

2. مسیر پیاده روی تپه‌ های شنی: این مسیر که حدود 4 کیلومتر طول دارد، شما را به بالای تپه‌ های شنی بلند کویر مصر می‌ برد. در طول این مسیر می‌ توانید از منظره پانورامای کویر و حس هیجان صعود از تپه‌ های شنی لذت ببرید.

3. مسیر پیاده روی واحه: این مسیر که حدود 6 کیلومتر طول دارد، شما را به یک واحه کوچک در قلب کویر مصر می‌برد. در این واحه می‌ توانید از درختان نخل، سبزه و آب روان لذت ببرید.

5. سوباتان

سوباتان، منطقه ای ییلاقی و بکر در دامنه رشته‌کوه البرز و در 25 کیلومتری شهر لیسار استان گیلان واقع شده است. این منطقه با طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مطبوع، و مردم مهمان‌ نواز خود، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌ کند.

یکی از بهترین راه‌های تجربه زیبایی‌ های سوباتان، پیاده‌روی در مسیرهای متنوع آن است. در این مسیرها می‌ توانید از مناظر بدیع طبیعت، هوای پاک و سکوت و آرامش آن لذت ببرید. در ادامه به معرفی چند مسیر پیاده‌ روی محبوب در سوباتان می پردازیم:

1. مسیر پیاده‌ روی دریاچه سوباتان: این مسیر که حدود 2 کیلومتر طول دارد، شما را به دریاچه سوباتان می‌ برد. در طول این مسیر می‌ توانید از منظره بسیار زیبای دریاچه و جنگل‌های اطراف آن لذت ببرید.

2. مسیر پیاده‌ روی غار گنج‌خانه: این مسیر که حدود 4 کیلومتر طول دارد، شما را به غار گنج‌ خانه می‌ برد. این غار یکی از جاذبه‌ های طبیعی منطقه سوباتان است که در دل کوه قرار دارد.

3. مسیر پیاده‌ روی قله سوباتان: این مسیر که حدود 6 کیلومتر طول دارد، شما را به قله سوباتان می‌برد.

6. کلوت‌ شهداد، مسیر پیاده روی کویری

یکی از‌ جاذبه های گردشگری شهر کرمان، منطقه کلوت شهداد است. این منطقه کویری تا کنون گردشگران زیادی را از سرار ایران به خود جذب کرده است. شاید تصور شما در مورد مسیر پیاده روی و گردش ، مسیری سرسبز ، جنگلی یا کوهستانی باشد و‌ انتخاب شما برای پیاده روی، مناطق کویری نباشد.

اما شما با پیاده روی و گردش در تپه های ماسه ای کلوت شهداد تجربه عالی و بی نظیری را تجربه خواهید کرد. به شما‌ توصیه می کنیم‌ اگر به‌ کرمان سفر کردید،‌ این مکان زیبا را برای پیاده روی، گردش و عکاسی از دست ندهید.

7. کوه های تالش

رشته کوه تالش با امتداد حدود 800 کیلومتر در غرب دریای خزر و در استان‌ های گیلان و اردبیل واقع شده است. این رشته‌ کوه با قله‌ های مرتفع، جنگل های انبوه، رودخانه‌ های خروشان و مناظر بسیار زیبا، یکی از جذاب‌ ترین مناطق ایران برای علاقه‌ مندان به طبیعت و پیاده‌ روی است. کوه های تالش از ارتفاع های متفاوتی برای هر سطحی از آمادگی جسمانی برخوردار هستند.

این مکان به دلیل وجود فضای سبز و جنگل های زیادی که دارد همواره مورد توجه علاقه مندان به پیاده روی و کوهنوردی بوده است. همچنین این مکان به دلیل جاذبه طبیعی فراوانی که دارد، مکانی خوبی برای عکاسی نیز‌محسوب‌ می شود.

در این کوه ها کلبه های سنتی زیادی وجود دارد که متعلق به افراد محلی است؛ اما به گردشگران نیز‌اجاره داده می شود. در صورتی که شما بخواهید پس از پیاده روی در این مکان بمانید، شما با اجاره این کلبه ها و ماندن در آنجا، می‌ توانید لحظات خوب‌ و تکرار نشدنی را تجربه کنید.

بلیط خود را‌ از‌فلای‌ تودی ارزان بخرید!

در سراسر ایران مکان های بی شماری برای پیاده روی و گردش وجود دارداگر شما به پیاده روی علاقه دارید، می توانید در ضمن سفر خود به هر جای ایران، مسیرهای پیاده روی آجا را نیز بشناسید و از آن ها نیز دیدن کنیدتهیه بلیط اقتصادی و‌ همچنین شناخت مقصد سفر نیز یکی‌ از مهم ترین کار های شما قبل از سفر استشما می توانید برای تهیه بلیط تهران اردبیل، تبریز‌ رشت، اصفهان تهران و غیره و همچنین اطلاعات مفید در خصوص مسیر و مقصد سفرتان، به سایت یا اپلیکیشن فلای تودی مراجعه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: