April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۰۲۷
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
0
خودروسازی تویوتا بیشترین ثبت سفارش فروش در نمایشگاه خودرو بانکوک را به نام خود ثبت کرد.

تویوتا رقبایش را کنار زد

نمایشگاه بین‌المللی خودرو بانکوک به طور کلی افزایش ۲۷.۵ درصدی در سفارش‌های خودرو را به ثبت رساند که در این میان خودروساز ژاپنی تویوتا در میزان سهمی که از این رشد فروش دارد پیشتاز است. بر اساس آمار در این رویداد که از ۲۷ مارس تا ۷ آوریل برگزار شد، سفارش ۵۳،۴۳۸ خودرو و ۵،۱۷۳ موتورسیکلت رزرو شد.

به نقل از رویترز، خودرو‌های برقی هم حدود ۳۲.۸ درصد از سفارش‌های خودرو را تشکیل می‌دهند که در مقایسه با ۲۱.۵ درصد سهم در سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته است. علیرغم افزایش سرعت تولید خودرو‌های برقی و رشد سهم این نوع از خودرو‌ها در بازار، همچنان این خودرو‌های سنتی هستند که در بازار تسلط دارند و سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

خودروسازی تویوتا برای ۸۵۴۰ خودرو سفارش دریافت کرده است که در میان نشان‌های تجاری خودروسازی بیشترین میزان بود. پس از آن هم شرکت چینی BYD با ۵۳۴۵ سفارش خودرو قرار دارد.

به گفته برگزار کنندگان این رویداد، خودرو‌های الکتریکی ساخت چین توجه مشتریان را به خود جلب کرده اند. علیرغم اینکه خودروساز‌های ژاپنی اغلب سهم بیشتری را از بازار جنوب شرقی آسیا داشته و بر بازار تسلط داشته اند، خودروسازان چینی اکنون در کانون توجه قرار گرفته اند.

خودروسازان چینی متعهد شده اند که بیش از ۱.۴۴ میلیارد دلار در تاسیسات تولید خودرو در بزرگترین قطب تولید خودرو در جنوب شرقی آسیا سرمایه گذاری کنند. چرا که تایلند در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد از تولید سالانه خودرو خود را به خودرو‌های برقی تبدیل کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: