April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۰۳۴
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
0
در آستانه عید سعید فطر نهاد‌های حمایتی کشور در راستای دریافت فطریه روزه‌داران و پرداخت سریع آن به مددجویان و نیازمندان اعلام آمادگی کرده‌اند.

امکان پرداخت فطریه از طریق برخی «نانوایی‌ها»

کمیته امداد و سازمان بهزیستی در خصوص جمع‌آوری زکات فطریه سال ۱۴۰۳ روش‌های پرداخت فطریه به مددجویان خود را اعلام کرده‌اند.

براین اساس و طبق اعلام حبیب‌اله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، شهروندان می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری

۵# *۸۸۷۷* یا از طریق مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس Emdad.ir زکات فطره خود را به دست نیازمندان برسانند.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته، پایگاه‌های دارای مجوز از سوی شورای عالی زکات کشور در سطح معابر و مراکز برپایی نماز عید سعید فطر مستقر هستند و ۵۰ هزار پایگاه در سطح کشور با مجوز شورای عالی زکات، وظیفه جمع‌آوری زکات فطره شهروندان را برعهده دارند.

البته طبق اعلام این نهاد، در سال جاری ظرفیت دیگری هم برای پرداخت فطریه پیش‌بینی شده که مردم می‌توانند از طریق نانوایی‌های سراسر کشور و با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان تعبیه شده، فطریه و کفاره خود را پرداخت کنند.

همچنین شماره کارت‌های در نظر گرفته شده برای فطریه به شرح زیر است:

پرداخت فطریه

نحوه پرداخت فطریه برای حمایت از مددجویان بهزیستی

سازمان بهزیستی نیز راه‌های شرکت در پویش مثبت ماه برای حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی را در ایام عید فطر اعلام کرده است. سید محمدجواد حسینی، رییس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در این باره افزود: هموطنان و مردم می‌توانند با شرکت در این پویش جهت پرداخت فطریه (عام، سادات) و کفارات از طریق درگاه‌های مشارکت سازمان بهزیستی اقدام کنند.

شیوه مشارکت مردم در این پویش به این صورت است که مردم می‌توانند در ایام عید سعید فطر با شماره‌گیری کد دستوری #۱۲۳* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ به نام هدایای خاص مشارکت‌های مردمی نزد بانک مرکزی و یا ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳ و از طریق درگاه اینترنتی mosharekat.behzisti.ir دراین پویش شرکت کنند.

موسسه خیریه کهریزک نیز از موسسات حمایتی است که جهت دریافت فطریه و کفاره روزه‌داران اعلام آمادگی کرده است. محمد علی احمدی تنکابنی، مدیر روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک با اشاره به نگهداری، درمان و توانبخشی بیش از ۳۲۰۰ مددجوی سالمند، معلول، بیمار مبتلا به ام‌اس، کودکان معلول ذهنی و کودکان اختلال اتیسم در این موسسه گفت: در ۲ روز تعطیلات عید سعید فطر، صندوق‌های دریافت فطریه و کفاره در محل آسایشگاه خیریه کهریزک جانمایی شده و این امکان برای نیکوکاران مهیاست تا ضمن همراهی توانخواهان در نماز عید فطر، از بخش‌های ۲۴ گانه آسایشگاه بازدید و فطریه و کفاره خود را نیز اهدا کنند.

وی افزود: همچنین این امکان وجود دارد تا نیکوکاران با مراجعه به پایگاه اینترنتی این موسسه به نشانی www.kahrizakcharity.com و یا از طریق اپلیکیشن آپ مبالغ فطریه و کفاره خود را واریز کنند و با تماس با سامانه ۴۲۱۱۴۰۰۰ دفتر جلب مشارکت‌های مردمی، درباره نحوه پرداخت کفاره و وجوه نقدی اطلاعات کسب کرده و سهمی در شادی بخشی به نیازمندان داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: