April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۰۳۷
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
0
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: از ورود بخش خصوصی به حوزه آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت محصولات سلامت‌محور استقبال می‌کنیم.

استقبال سازمان غذا و دارو از ورود بخش خصوصی به حوزه آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت

مهدی انصاری با بیان اینکه حجم فعالیت‌های ما نشان دهنده ضرورت توجه به بخش خصوصی برای ورود به این عرصه است، خاطرنشان کرد: باید در بحث برون سپاری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سایر بخش‌های دیگر کشور استفاده کنیم.

وی از فعالیت ۵۲۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی، دولتی غیروابسته به وزارت بهداشت و کارخانجات تولیدی در کشور خبر داد و گفت: این آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و تاییدیه اداره کل آزمایشگاه مرجع را دارند و می‌توانند براساس دامنه‌هایی که به آن‌ها مجوز داده شده با حوزه کنترل کیفیت محصولات سلامت همکاری داشته باشد.

به گفته انصاری فهرست آزمایشگاه‌های مجازی که با اداره کل آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو همکاری دارند در سامانه لیمز قابل مشاهده است و در صورت تایید وضعیت آزمایشگاه مربوطه فراورده‌ها و محصولات مورد نظر البته با روالی که نمونه برداری در اداره کل مربوطه تعیین می‌کند به آن آزمایشگاه ارسال و پس از انجام آزمون‌های مربوطه، نتایج برای سازمان غذا و دارو مورد قبول است.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: تفویض اختیار یا برون سپاری به گستردگی بیشتر دامنه کنترل کیفیت سازمان غذا و دارو کمک می‌کند که تا حد امکان از این ظرفیت در حوزه فرآورده‌های دانش بنیان، محصولات جدید و هایتک استفاده شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با ورود بخش خصوصی به حوزه کنترل کیفیت محصولات سلامت محور علاوه بر تحقق سیاست‌های کلی دولت در فعال شدن بخش خصوصی، جهش تولید و کیفی‌تر شدن بیشتر نظارت‌ها نیز محقق شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: