May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۲۱۵
۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
0
رئیس دانشگاه تهران گفت: علاوه بر تامین فضا‌های فیزیکی خود، هدفمان این است که الگو‌های جدید معماری را هم به کشور وارد کنیم.

خوابگاه متاهلی ۵۰۰ واحدی دانشگاه تهران بهمن ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران درباره ساخت خوابگاه‌های متاهلی که در سال ۱۴۰۲ کلنگ زنی شد و قرار بود در طول ۲ سال تکمیل شود، توضیح داد: وعده دادیم در طول دو سال خوابگاه ساخته شود، اما با توجه به پیشرفت‌هایی که داشتیم این اتفاق کمتر از دو سال خواهد افتاد و امیدوارم ۲۲ بهمن آینده شاهد افتتاح این مجموعه خوابگاه ۵۰۰ واحدی متاهلی باشیم.

او مطرح کرد: ما یک شوارای عالی معماری در دانشگاه تهران داریم و علاوه بر اینکه به دنبال تامین فضا‌های فیزیکی خود هستیم هدفمان این است که الگو‌های جدید معماری را هم به کشور وارد کنیم و در این زمینه هم پیشگام باشیم.

او با بیان اینکه کار‌هایی را در دست اقدام داریم و به زودی اطلاع رسانی خواهیم کرد و اشاره به اقداماتی که از طریق کمک خیرین در حال انجام است، گفت: ما معتقد هستیم باید به صنعتی سازی که هم در برنامه هفتم به آن اشاره و هم توسط رئیس جمهور بر آن تاکید شده است، توجه شود؛ اما متاسفانه ما صنعت ساختمانمان خیلی در این بخش نوآور نیست.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: ما تلاش کردیم استاندارد‌ها را هم بهبود دهیم و جلساتی را در دانشگاه تهران با حضور رئیس مرکز تحقیقات مسکن کل کشور داشتیم.

مقیمی گفت: این وظایف ما نیست، اما در حال تغییر استاندارد‌ها هستیم و اتفاقا نتایج خوبی گرفته‌ایم. با شرکت‌های بزرگ پیمان کاری کشور که آمادگی دارند که ریسک کار‌های پیشگامانه را بپذیرند اقداماتی انجام دادیم و شاهد ارائه الگوی موفقی خواهیم بود که با هزینه پایین کیفیت بسیار مناسب و سرعتی بسیار بالاتر اتفاق می‌افتد. اگر پروژه ۵۰۰ واحدی ما را به صاحب نظران ارائه کنید ۳ سال را پیش بینی می‌کنند، اما قول می‌دهم این زمان کوتاه‌تر خواهد شد و بهمن سال آینده شاهد افتتاح خوابگاه متاهلی خواهیم بود.

او درباره ساخت مسکن برای اساتید و کارکنان دانشگاه نیز مطرح کرد: در شهر تهران تعدادی زمین داریم، اما از جهاتی قابل استفاده برای ما نیستند. انتظارمان این است زمین‌هایی که متعلق به دانشگاه هستند به منظور ساخت مسکن اساتید و کارکنان در اختیارمان قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: