May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۲۷۵
۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
0
سخنگوی وزارت علوم گفت: با توجه به هرم جمعیتی موجود باید ظرفیت برخی از رشته ها مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند

علی شمسی پور٬ سخنگوی وزارت علوم گفت: در حال حاضر صندلی خالی در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌های پر متقاضی به دلیل بازار اشتغال آن‌ها وجود ندارد و این مسئله تنها در خصوص برخی از رشته‌ها صدق می‌کند.

او بیان کرد: مسئله صندلی‌های خالی عمدتا در رشته‌هایی است که اشباع شده اند یا در دانشگاه‌های سطح پایین ارائه می‌شوند.

سخنگوی وزارت علوم ادامه داد: با توجه به هرم جمعیتی موجود باید ظرفیت برخی از رشته‌ها مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. در یک برهه‌ای از زمان به دلیل نیاز جامعه و تقاضا، ظرفیتی برای رشته‌ها توسط وزارت علوم ایجاد شده است.

او اضافه کرد: در خصوص موضوع دوره‌های فراگیر باید بر اساس قانون پیش برویم و در برهه‌ای از زمان مجوز برگزاری دوره‌های فراگیر یک ساله به وزارت علوم داده شده بود.

شمسی پور تاکید کرد: معتقدیم که بین عرضه و تقاضا باید یک تعادل ایجاد شود که در زمانی مشخص این کار با ایجاد ظرفیت محقق شده است.

او گفت: آمایش آموزش عالی موضوع بسیار مهمی است که بر اساس آن باید با توجه به نیاز‌ها و توانمندی‌های منطقه برای آموزش‌های دانشگاهی برنامه ریزی شود. وزارت علوم چند هزار کد رشته محل را در کنکور گذشته حذف کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: