April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساخت سه مدرسه مشکلات تحصیل در بندرعباس را کاهش داد
کد خبر: ۴۱۲۲۸۹
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
0
ساخت سه مدرسه نشان می دهد که شرکت پالایش نفت بندرعباس بر پایان دادن به محرومیت دانش آموزان اصرار دارد.

تلاش پالایش نفت بندرعباس برای پایان دادن به محرومیت دانش آموزان

در حالی قانون اساسی تحصیل را برای دانش آموزان رایگان کرده که دانش آموزان در سراسر کشور از شرایط یکسانی برخوردار نیستند. با نگاهی به مناطق مرفه تا کم برخوردار و محروم، متوجه می‌شویم که در تحصیل نیز تبعیض وجود دارد. امروزه در حالی برای دانش آموزان در کلانشهر‌ها بهترین امکانات از محیط تا تجهیزات آموزشی تامین است که بسیاری از کودکان در مناطق محروم در سخت‌ترین شرایط تحصیل می‌کنند. کودکانی که در کپر، زیرسایه درخت، خرابه‌ها و محیط‌هایی بسیار بدتر و نامناسبت‌تر در گرما و سرما به سخنان معلمانی گوش می‌دهند که در نهایت از خودگذشتگی به این مناطق آمده اند.

بودجه محدود آموزش

برای آنکه بتوانیم توجه لازم را به آموزش داشته باشیم، لازم است وزارت آموزش و پرورش از اعتبار کافی برخوردار شود، اما با نگاه به سهم این وزارتخانه در بودجه سالانه، متوجه می‌شویم که با کمبود بودجه رو به رو است و حتی در کلانشهر بر همیاری اولیای دانش آموزان تاکید می‌شود به نوعی که مدیران و مسوولان مدارس به صراحت اعلام می‌کنند بدون همیاری اولیا، امکان تحصیل برای فرزندان وجود ندارد.

مدرسه سازی نفت بندرعباس

با توجه به اهمیت مدرسه و محدودیت منابع دولت، گام‌های بزرگ صنایع در مدرسه سازی جای تقدیر و تشکر دارد. در این رابطه شرکت پالایش نفت بندرعباس اعلام کرد این پالایشگاه احساس مسوولیت نسبت به ذی‌نفعان را عامل تعیین کننده‌ای برای استمرار اثربخشی فعالیت‌های خود می‌داند و برهمین مبنا، از نقش مهم ارتباط موثر با ساکنان مناطق عملیاتی پروژه‌های خود که زندگی آن‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر اجرای پروژه‌ها قرار گرفته، آگاه است. نفت بندرعباس اعلام کرده این شرکت در تعامل با جوامع بومی و محلی در مناطق میزبان پروژه‌ها، نقشی سازنده ایفا می‌کند که از جمله می‌توان به ساخت مدرسه پسرانه «جمال آباد» از توابع شهر بندرعباس، دبستان دخترانه «حدیث» در عسلویه و مدرسه ۹ کلاسه «علم الهدی» در شهرستان شوش اشاره کرد که با هدف فراهم کردن شرایط مناسب برای دانش آموزان مناطق محروم و توسعه نیافته و تلاش برای علم آموزی آینده‌سازان کشور ساخته شده‌اند.

خیرین مدرسه ساز

در این شرایط خیرین مدرسه ساز یا بنگاه‌های اقتصادی که با این واقعیت تلخ رو به رو شده اند که کودکان این سرزمین در سخت‌ترین شرایط تحصیل می‌کنند، در تصمیمی انسانی، بخشی از سرمایه خود را در مسیر مدرسه سازی هزینه می‌کنند. در این رابطه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت مدرسه سازی با رویکرد خیریه گفت: اعتبارات آموزش و پرورش کفایت نمی‌کند، بنابر این باید قدردان تمامی افراد، دستگاهها، سازمان‌ها و شرکت‌هایی باشیم که در امر مدرسه سازی فعال هستند. حبیب الله دهمرده با تاکید بر اینکه اگر مردم به صورت شخصی و مدیران به صورت سازمانی و شرکتی به سوی ساخت مدرسه می‌روند، باور‌ها و اعتقادات آن‌ها را به امور خیریه در امر آموزش نشان می‌دهد گفت: خیرین مدرسه ساز خواه فرد یا دستگاه یا شرکت باشند، بازو‌های دولت برای کاهش مشکلات در عرصه آموزش هستند.

بیشتر بخوانید:

حرکت شتابان پالایش نفت بندرعباس بر ریل تولید و توسعه


مدرسه سازی قابل احترام

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی اقدامات صنایع، کارخانه ها، معادن، بانک‌ها، بیمه‌ها و تمامی دستگاه‌ها در ساخت و تجهیز مدارس را کاری مقدس و قابل احترام دانست و گفت: اول اینکه مدیران صنایع هیچ وظیفه‌ای برای ساخت مدرسه ندارند و اگر شرکت پالایش نفت بندرعباس مدرسه سازی نکند، هیچگاه مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد، بنابراین مدرسه سازی از سوی این پالایشگاه، بیانگر تفکر علم دوستی و نگاه مثبت و دلسوزانه به دانش آموزانی است که در مناطق محروم در سخت‌ترین شرایط تحصیل می‌کنند.

ضرورت اطلاع رسانی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید قدردان پالایش نفت بندرعباس در امر مهم مدرسه سازی باشیم گفت: مردم باید بدانند که شرکت پالایش نفت بندرعباس مدرسه سازی می‌کند تا فرهنگ سازی شود و دیگر بخش‌های اقتصادی از صنایع تا دیگر دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ترغیب به مدرسه سازی شوند و در این مسیر گام بردارند.

مدرسه بهترین ابزار تبلیغ

دهمرده با اشاره به اینکه بنگاه‌های اقتصادی به صورت معمول اعتبارات کلانی برای تبلیغات دارند گفت: مدرسه سازی بهترین ابزار تبلیغ برای شرکت بنگاه‌های اقتصادی است، زیرا تا زمانی که این مدرسه پابرجاست، هر کودکی که در این مدرسه تحصیل کند، هر معلمی که در این مدرسه تدریس کند و اهالی آن منطقه به یاد خواهند داشت که شرکت پالایش نفت بندرعباس برای منطقه آن‌ها مدرسه ساخته و هرکجا که بروند و با هر کسی که سخن بگویند، این مهم را اطلاع رسانی و البته قدردانی می‌کنند.

ضرورت قدرشناسی

دهمرده با تاکید بر فرهنگ قدرشناسی گفت: مسوولان به ویژه مسوولان رده بالا باید از بنگاه‌های اقتصادی که به امر مهم ساختن مدرسه روی می‌آورند، تقدیر کنند و برای آنکه فرهنگ مدرسه سازی در دیگر دستگاه‌ها نهادینه شود، مسوولان باید به این مهم ارزش قایل شوند و حتی می‌توان کلنگ زنی برای آغاز ساخت یا افتتاح مدرسه ولو در نقاط محروم را همزمان با سفر‌های استانی روسای سه قوه انجام داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: