April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۳۳۹
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
0

آیا تمایل دارید اتاق نشیمن را طبق نظر دکوراتورهای حرفه ای تزئین کنید و قادر به پرداخت هزینه برای استخدام یک طراح کاربلد نیستید؟ نگران نباشید. ما در این مطلب، نکات تخصصی برای تبدیل این قسمت از خانه به یک محیط چشم نواز و جذاب را برای شما آورده ایم. 11 نکته کلیدی برای طراحی داخلی اتاق نشیمن که در ادامه مشاهده خواهید کرد، از لابه‌لای نظرات طراحان دکور حرفه ای (منتشر شده در مجلات و وبلاگ های طراحی دکوراسیون) استخراج شده است.

چه نکته هایی را برای طراحی نشیمن باید بدانیم؟

فرق چندانی ندارد که محیط شما بزرگ باشد یا کوچک؛ تقریبا باید رویکرد مشخصی را دنبال کنید. طبق گفته طراحان داخلی حرفه ای، فرآیند طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن باید قدم به قدم و طبق مراحل زیر پیش رود:

01 از 11- درست اندازه بگیرید

قبل از اینکه بتوانید تصمیمات جدی در مورد دکوراسیون اتاق نشیمن خود بگیرید، باید درک دقیقی از متراژ آن داشته باشید. به خاطر داشته باشید که درست اندازه گرفتن فضاهای مورد نیاز، باعث صرفه جویی هم در وقت و هم در هزینه های شما می شود. همچنین شما را از دردسر مرجوع کردن کالاها نجات می دهد؛ البته اگر فروشگاه، امکان بازگرداندن کالا را برای شما فراهم کند.

کیت لستر، یکی از طراحان داخلی می گوید: «اندازه گیری درست به شما کمک می کند که فرش، میز تلویزیون و پرده ها را با ابعاد مناسب انتخاب کنید.»

02 از 11- نحوه استفاده خود از محیط را مشخص کنید

تعیین کاربردهای اتاق نشیمنی که می خواهید در آن اوقات خوشی را تجربه کنید، به طور قابل توجهی پیشرفت روند طراحی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

مارک لاوندر، از طراحان داخلی می گوید: «پیش از شروع فرآیند، داشتن درک کامل از نحوه استفاده از فضا بسیار مهم است.»

تریسی موریس، یکی دیگر از طراح ها می گوید: «من شخصاً می دانستم که اتاق نشیمن خانه مان، محیطی برای گفتگو و کتاب خواندن است. بنابراین، مبل و صندلی راحتی در آنجا قرار دادم تا فضای مناسبی برای داشتن مکالمه با دیگران و محل مناسبی برای مطالعه داشته باشم.»

مشخص کردن کاربردهای اتاق نشیمن، بسیار مهم است. پس، واقع بین باشید و توقعات خود از طراحی این بخش را صرفا بر اساس آنچه در نشریات سطح بالا می بینید، مشخص نکنید. مطمئن شوید که این اتاق، منعکس کننده سَبک زندگی شما است؛ مثلا اگر بچه دارید، دقت کنید که لوازم تزئینی روی کنسول چوبی MDF خود را فیکس کنید تا روی سر او سقوط نکنند.

03 از 11- تمرکز را روی زیبایی شناسی بگذارید

دوست دارید حال و هوایی رمانتیک در اتاق نشیمن داشته باشید یا حس و حال یک خانه کلاسیک را ترجیح می دهید؟ اینکه تعبیر شما از زیبایی این اتاق چیست، ممکن است چالش برانگیز باشد. حتما نیازی نیست که فقط یک نوع خاص از نگرش طراحی را انتخاب کنید، اما ایجاد یک طرح کلی مهم است.

لستر می‌گوید: «انتخاب یک تم خاص، نیاز نیست؛ اما تعیین جهت کلی طراحی، به محدود کردن انتخاب ‌ها برای طراحی اتاق نشیمن کمک می‌ کند.»

04 از 11- از وسایل چند منظوره استفاده کنید

وسایلی را برای اتاق نشیمن بخرید که کارکردهای مختلفی دارند. این مسئله، به خصوص برای محیط های کوچک مهم است. از جمله این وسیله ها، می توانیم اشاره کنیم به ست میزهای جلو مبلی و عسلی کمجا که به صورت تو در تو هستند و جای زیادی نمی گیرند و پاف ها که گاهی نشیمن آن ها برداشته می شود و جا برای ذخیره سازی لوازم دارند.

05 از 11- فقط وسایل و لوازم مورد نیاز را بخرید

قبل از تعیین بودجه و مشخص کردن سَبک طراحی، تصمیم بگیرید که چه وسیله ها و لوازمی مورد نیاز شماست. شاید شما دوست داشته باشید یک میز بار کوچک در نشیمن نُقلی خود بگذارید تا وقت هایی که با دوستان یا اعضای خانواده دور هم جمع می شوید و به گپ و گفت می پردازید، جایی برای گذاشتن ظرف تنقلات در اختیارتان باشد. پس، از خرید لوازم و وسیله های اضافی بلااستفاده بپرهیزید و به جای آن، سراغ خرید این میز بروید.

06 از 11- رنگبندی درست را انتخاب کنید

یک پالت رنگ منسجم را انتخاب کنید تا انتخاب لوازم دکوری و اثاثیه ای مانند مبل ها برای شما راحت شود. بهتر است برای بزرگ نشان داده شدن اتاق نشیمن، از رنگ های خنثی برای دیوارها و مبل ها استفاده کنید. برای روح بخشیدن به محیط، قادر به استفاده از رنگ های شاد در کوسن ها یا پرده ها می باشید.

07 از 11- ابتدا وسایل بزرگ و مهمتر را بخرید

برای انتخاب لوازم تزئینی اتاق نشیمن، ابتدا بهتر است وسایل بزرگ و بااهمیت مانند مبل ها یا میز ناهارخوری را بخرید. بعد از جایگذاری آن ها در محیط و مشاهده فضاهای خالی، راحت تر می توانید درباره ابعاد و مدل و رنگ سایر وسیله ها و لوازم دکوری تصمیم گیری نمایید.

08 از 11- استایل به یاد ماندنی را به کمک لوازم دکوری ایجاد کنید

نصب یک اثر هنری بزرگ روی دیوارها یا یک آینه برای انعکاس نور خورشید در اتاق، به گفته بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی از راه های عالی برای تزئین اتاق نشیمن هستند. ممکن است با وجود یک شومینه سنگی بزرگ و پنجره‌ های فراوان، روی دیوارها جای کافی برای افزودن عناصر دکوری نداشته باشید؛ اما این بدان معنا نیست که برای ایجاد زیبایی بصری کاری از دستتان بر نمی آید. جدا از دیوارها که روی آن ها می توانید تابلوها و شلف های دکوری نصب کنید، باید در بخش های دیگر هم به حد نیاز لوازم تزئینی خانه را اضافه کنید. مثلا یک گلدان به سَبک کلاسیک روی میز جلو مبلی شما، می تواند تاثیری خارق العاده بر دکوراسیون بگذارد.

09 از 11- فرش خیلی بزرگ یا خیلی کوچک انتخاب نکنید

به تمام وسایل اتاق نشیمن دقت کنید و با در نظر گرفتن جزئیات کاملشان شامل ابعاد، فرش با اندازه مناسب بخرید. از لحاظ بصری، نه رفتن فرش زیر مبل ها و میز خوب است و نه خالی بودن بیش از حد فضاهای وسط اتاق.

10 از 11- وسایل اتاق نشیمن باید تکمیل کننده و غیرهماهنگ باشند

تکمیل دکوراسیون اتاق نشیمن، باید با وسایلی انجام شود که هماهنگی کامل با یکدیگر نداشته باشند. به طور مثال، فکر نکنید که روکش مبل و صندلی ناهارخوری حتما باید از یک طیف رنگ باشند. اگر مثلا رنگ غالب بدنه آن ها را قهوه ای روشن در نظر گرفته اید، امکان این وجود دارد که رویه مبل به رنگ سبز تیره باشد و رویه صندلی ها به رنگ سبز روشن.

11 از 11- گل و گیاه را فراموش نکنید

گذاشتن گل و گیاهان در هر اتاق نشیمنی، نهایت زیبایی را برای آن به ارمغان می آورد. اگر بودجه کمی دارید یا در خانه اجاره ‌ای زندگی می‌ کنید و نمی ‌توانید روی دکوراسیون سرمایه‌ گذاری زیادی کنید، حتماً چند گل یا گیاه تهیه کنید. سرسبزی و عناصر طبیعت، به هر محیطی جذابیت و طراوت می بخشند.

خرید انواع وسایل و لوازم اتاق نشیمن از فروشگاه های معتبر

فروشگاه های زیادی به صورت حضوری و آنلاین اقدام به عرضه این محصولات در سایت و نمایشگاه خود می کنند. فروشگاه اینترنتی سه گامه، یکی از این مراکز معتبر است که امکان نمایش برخی از وسایل چوبی ضروری و دکوری را نیز برای مشتریان فراهم نموده است. خط تولید این فروشگاه، این امکان را هم در اختیار مشتری ها قرار می دهد که درخواست خود را برای تغییر ابعاد و رنگ و مدل یا اصطلاحا سفارشی سازی برخی از محصولات اعم از چوبی و غیر چوبی ثبت نمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: