April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۶۵۵۰
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
0
امروز بیش از هفت میلیارد و ۵۱۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال در ۶۹۸ هزار نوبت داد و ستد شد.

ثبت رکورد جدید؛ شاخص بورس 304 هزار واحدی شدپول‌نیوز - شاخص کل در بازار بورس امروز شنبه 23 شهریورماه چهار هزار و ۵۲۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۴ هزار و ۴۶۰ واحد رسید.

 

براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۵۱۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال در ۶۹۸ هزار نوبت داد و ستد شد.

 

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۷۰۶ واحد افزایش به ۸۵ هزار و ۲۰۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۴۲ واحد رشد به ۵۷ هزار و ۳۷ واحد رسید.

 

شاخص آزاد شناور نیز پنج هزار ۹۸۱ واحد افزایش به رقم ۳۴۸ هزار و ۱۹۲ واحد رسید، شاخص بازار اول سه هزار و ۹۴۰ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۲۹۹ واحد رشد داشت.

 

از دلایل رکوردشکنی بورس می‌توان به رکورد در بازارهای موازی مانند طلا، ارز و مسکن اشاره کرد، همچنین تأمین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌‌های بورسی از دلایل رکوردشکنی و اقبال مردم به بازار شده است.

 

از طرفی افزایش ارزش ریالی ناشی از صادرات شرکت‌های بورسی، باعث روی‌آوری مردم به بورس و سودآوری سهام شرکتها شده است.

 

امروز نمادهای تأثیرگذار در تقویت شاخص کل بورس شامل پتروشیمی خارک، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی مبین و مخابرات ایران بوده‌اند و بیشترین اثر کاهشی بر شاخص کل نماد شرکت پالایش نفت تهران بر عهده داشته است.

برچسب ها: بورس تهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: