April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۱۱ اسفند ۱۴۰۰؛
کد خبر: ۳۷۲۴۱۰
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۷۸۱واحدی (۰.۰۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۱هزار واحد قرار گرفت.
شاخص کل با افت ۷۸۱ واحدی معاملات را به پایان برد
در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۷۸۱واحدی (۰.۰۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۱هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۰۶درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۸۸نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۲۷نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود ۱۳۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «خودرو»، «شستا»، «ثشاهد»، «شتران»، «شپنا»، «خساپا» و «وتجارت» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «فزر»، «تجلی»، «کرمان»، «فرابورس»، «توسن»، «وتعاون» و «بالاس» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۹۱۵میلیارد تومان رسید.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند بورس را بررسی کرد و گفت: به نظر می‌رسد معاملات کم رمق و بی‌جانی در انتظار معامله‌گران روز شنبه باشد. بازار در انتظار نتایج مذاکرات هسته‌ای است و به تبع با مخابره شدن اخبار جدید در روز‌های آینده، وضعیت بورس متفاوت خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این با رسیدن به پایان سال، معاملات بورس همانند سال‌های گذشته رونقی ندارد و اغلب سهامداران صرفا نظاره‌گر بوده و دست به معامله نمی‌زنند. بحران اوکراین و عرضه اولیه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از دیگر عواملی است که بازار این روز‌ها را تحت تاثیر قرار داده و سهامداران را محافظه‌کار کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در این بین اخباری که از مذاکرات برجام مخابره می‌شود، تنها عاملی است که می‌تواند بورس را از روند فرسایشی و خنثی خارج کند و رونق را به معاملات بازگرداند.

وی بیان کرد: انتظار می‌روند روند تعادلی شاخص کل و شاخص هم وزن در روز‌های آینده ادامه داشته باشد و تغییر خاصی در روند بازار ایجاد نشود. اما با مشخص شدن نتیجه مذاکرات برجام، مسیر بازار تا حد زیاد مشخص می‌شود و صنایع برجامی ورود نقدینگی خواهند داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: