کد خبر: ۳۹۲۵۱۷
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مؤلفه‌هایی که می‌تواند رشد اقتصادی بالای هشت درصد را محقق کند توجه به معادن خراسان جنوبی و استان‌های همسایه آن است.

توجه به معادن سبب رشد اقتصادی می شود/ نگاه دولت به خراسان جنوبی توسعه‌ای است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید‌صولت مرتضوی» در دیدار با نماینده، ولی فقیه خراسان جنوبی گفت: امیدواریم سفر‌های استانی منجر به رشد و توسعه خراسان جنوبی شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در طول عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی خدمات گسترده‌ای در کشور محقق شده است که خراسان جنوبی نیز در دایره این خدمات قرار گرفته است.
مرتضوی با اشاره به اینکه در ۲ سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مصوبات بسیار خوبی در حوزه‌های زیرساختی، بهداشتی و اشتغال و کارآفرینی تصویب شد، افزود: بخشی از این مصوبات و پروژه‌ها در دهه فجر به بهره برداری رسیده است.

نگاه دولت به خراسان جنوبی توسعه‌ای است

وی با تأکید بر اینکه نگاه دولت به خراسان جنوبی نگاه توسعه‌ای است، ادامه داد: باور ما بر این است که اگر به ظرفیت‌های خراسان جنوبی توجه شود نه فقط خود استان بلکه بخش اعظمی از کشور به رشد اقتصادی خواهد رسید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آور شد: یکی از مؤلفه‌هایی که می‌تواند رشد اقتصادی بالای هشت درصد را محقق کند توجه به معاون خراسان جنوبی و استان‌های همسایه آن است به ویژه آنکه کویر مرکزی ایران بهشت معادن تلقی می‌شود.
مرتضوی گفت: متأسفانه از ظرفیت معادن استفاده درستی نشده و باور ما بر این است که اگر معادن احیا و استخراج مناسب شوند نیاز ما به صادرات نفت به شدت کاهش خواهد یافت.
وی اشاره کرد: در صورت رفع مشکل آب خراسان جنوبی در زمینه صادرات و ارز آوری محصولات مزیت دار خراسان جنوبی نیز اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد و همه این موارد در بهبود وضعیت اشتغال مؤثرند.

مرتضوی افزود: باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم که در خراسان جنوبی مهاجرت معکوس انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: