May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۶۱۷
۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
0
برآوردهای اتحادیه اروپا از میزان تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو، حکایت از آن دارد که فرانسه جایگاه خود را به عنوان پنجمین اقتصاد جهان به انگلیس واگذار کرده است.
پول‌نیوز - برآوردهای اتحادیه اروپا از میزان تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو، حکایت از آن دارد که فرانسه جایگاه خود را به عنوان پنجمین اقتصاد جهان به انگلیس واگذار کرده است.

به گزارش روزنامه فرانسوی لو فیگارو، فرانسه تا سال 2013 میلادی پنجمین اقتصاد جهان محسوب می شد اما در برآورد تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2014 فرانسه در جایگاهی پس از انگلیس قرار گرفته است.

به این ترتیب، در رده بندی اقتصادی کشورهای جهان، فرانسه پس از آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و انگلیس در رده ششم قرار خواهد گرفت.

این روزنامه، میزان تولید ناخالص داخلی هر کشور را میزان ثروت سالانه و شاخصی برای اندازه گیری قدرت اقتصادی یک کشور، خواند و افزود: کمیسیون اروپا تولید ناخالص داخلی انگلیس را 2 هزار و 232 میلیارد یورو برآورد کرده و این در حالی است که برآورد این میزان برای فرانسه 2 هزار و 134 میلیارد یورو اعلام شده است.

لوفیگارو، از دست رفتن مقام پنجم اقتصاد دنیا را خبری ناگوار برای 'فرانسوآ اولاند' رییس جمهوری دانست. وی در سخنان آغاز سال 2015 میلادی تاکید کرده بود ' فرانسه کشور بزرگی است که پنجمین اقتصاد دنیا را داراست'.

مسائل اقتصادی یکی از مشکلات مهمی بوده که پاریس با آن دست به گریبان است. دولت اولاند در سال 2014 با تکرار مشکل کسری بودجه و تایید بودجه سال 2015 توسط اتحادیه اروپا مواجه شد. پاریس میزان رشد اقتصادی را در سال 2014 چهار دهم (0.4)درصد و میزان کسری بودجه را 4/4 درصد تولید ناخالص داخلی اعلام کرده است.

فرانسه با وجود صرفه جویی 21 میلیارد یورویی در بودجه 2015 میزان کسری بودجه را 3/4 درصد تولید ناخالص داخلی اعلام کرده بود که به دلیل فاصله قابل توجه این رقم با تعهداتش در قبال اتحادیه اروپا، مجبور شد این میزان را به 1/4 برساند.

دولت فرانسه اول اکتبر (9 مهر ماه) همزمان با ارائه لایحه بودجه سال 2015 به مجلس به شکست تازه اش در کاهش کسری بودجه اذعان کرد. همچنین دولت با اعلام ناکامی در بازگرداندن تعادل بودجه تا سال 2017 میلادی که پیشتر وعده آن را داده بود، تاریخ 2019 را برای حل مشکل کسری بودجه تعیین کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: