May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۷۹۵
۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
0
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: صنعت بسته بندی کشور به منظور حضور بیشتر و بهتر کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی نیازمند تحول اساسی است.
پول‌نیوز- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: صنعت بسته بندی کشور به منظور حضور بیشتر و بهتر کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی نیازمند تحول اساسی است.

'محمدرضا سپهری' عصر پنجشنبه در نشست هماهنگی همایش صنعت بسته بندی در قزوین افزود: اگر بسته بندی مناسبی برای کالاهای خود نداشته باشیم توان رقابت با محصولات خارجی را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تغییر نوع مصرف، سلیقه و ذائقه مردم دنیا هستیم، بر هماهنگی با رفتار مصرف کنندگان از سوی صاحبان صنعت تاکید کرد و افزود: اگر تولیدکنندگان داخلی از این موضوع بی اطلاع باشند، قادر به جذب مشتری در بازار نبوده و محکوم به شکست هستند.

این مسوول در ادامه با اشاره به نقش بسته بندی در جذب مشتری و راه یافتن محصولات به بازارهای بین المللی، گفت: فروش فله ای محصولات داخلی به هویت و قدرت اقتصادی تولیدکنندگان آسیب های جدی وارد می کند، در صورتی که با بسته بندی مناسب می توان سود و وجهه بیشتری در اقتصاد دنیا بدست آورد.

سپهری، توجه به ارتقای صنعت بسته بندی را در راستای اقتصاد مقاومتی خواند و خاطرنشان کرد: با بهره گیری از استانداردهای بسته بندی روز دنیا، بدون شک کالاهای ایرانی می تواند از ارزش افزوده بیشتری برخوردار شود.

وی تاکید کرد: باید برای داشتن بسته بندی مناسب از فناوری های روز دنیا بهره ببریم و مسایل زیست محیطی و بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر برگزاری کارگاه های آموزشی برای تولیدکنندگان در حوزه بسته بندی تاکید کرد و اظهار داشت: این کارگاه ها فضای مناسبی برای هم اندیشی و تبادل تجربیات بین تولیدکنندگان داخلی ایجاد می کند و زمینه را برای حضور موفق تر کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی فراهم می سازد.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی خواستار توجه به خلاقیت ها و ایده های نو در صنعت بسته بندی شد و با بیان این بخش می تواند از صنایع دستی کشور نیز الهام بگیرد، گفت: با این کار محصولات داخلی قدرت رقابت بیشتری با کالاهای خارجی پیدا می کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: