May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۹۴۲
۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
0
همکاری‌های دوجانبه بین ازبکستان و ترکمنستان طی چند هفته اخیر رشد چشم‌گیری داشته و یکی از مهم‌ترین این داد و ستدها خرید مواد پتروشیمی ترکمنستان توسط «تاشکند» بوده است.
پول‌نیوز- همکاری‌های دوجانبه بین ازبکستان و ترکمنستان طی چند هفته اخیر رشد چشم‌گیری داشته و یکی از مهم‌ترین این داد و ستدها خرید مواد پتروشیمی ترکمنستان توسط «تاشکند» بوده است.

همکاری‌های دو جانبه بین ازبکستان و ترکمنستان طی چند هفته اخیر رشد چشم‌گیری داشته و یکی از مهم‌ترین این داد و ستدها خرید مواد پتروشیمی ترکمنستان توسط «تاشکند» بوده است.

به گزارش آژانس دولتی ترکمنستان، در هفته گذشته در داد و ستدهای بورس دولتی کالا و مواد خام ترکمنستان 29 معامله بازرگانی به ثبت رسیده است.

 بر اساس این گزارش، در این داد و ستدها فرآورده‌های پتروشیمی ترکمنستان توسط کشورهای مختلفی از جمله امارات متحده عربی، افغانستان، ازبکستان و دیگر کشورها محصولاتی مانند نفت سفید هواپیمایی، پلی پروپیلن، سوخت گازوئیلی و نفت کوره کم گوگرد تولید پالایشگاه «ترکمنباشی» را خریداری کردند.

این منبع می افزاید: محصولات دیگر ترکمنستان از جمله آرد گندم، الیاف پنبه و ضایعات پنبه نیز توسط کشورهای سوئیس، سنگاپور، ترکیه، افغانستان معادل 83 میلیون و 450 هزار دلار خریداری شد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ترکمنستان در سال 2013 میلادی در حدود 353 میلیون و 900هزار دلار قرار گرفته از جمله ازبکستان به ترکمنستان فرآورده‌های صنایع شیمی، مصالح ساختمانی، لوازم برقی، فلزات، تجهیزات و وسایل نقلیه به ارزش 170 میلیون و 300 هزار دلار صادر و از ترکمنستان فرآورده‌های نفتی، محصولات صنایع شیمیایی و سبک، کشاورزی، تجهیزات فنی، پلاستیک و دیگر کالاها به ارزش 183 میلیون و 600 هزار دلار واردکرده است.

طی6 ماه سال 2014 میلادی مبادلات بازرگانی ازبکستان و ترکمنستان به 145 میلیون دلار رسیده است. ازجمله 128 میلیون و 400 هزار دلار صادرات به ترکمنستان و 16 میلیون و 600 هزار دلار واردات از ترکمنستان است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: