May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۹۵۱
۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
0
تاکنون یک آیتم از افزایش‌های مربوط به بسته مزد 94 تعیین تکلیف شده و موضوع افزایش حق مسکن کارگران از 20 به 40 هزارتومان پس از تصمیم گیری شورای عالی کار، برای تصمیم گیری نهایی به هیات وزیران ارسال شده است.
پول‌نیوز- نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری نشست ویژه درباره دستمزد 94 کارگران با حضور برخی وزرای اقتصادی دولت خبر داد.

فرامرز توفیقی در گفتگو با مهر از برگزاری نشست جدید شورای عالی کار در هفته جاری خبر داد و گفت: قرار است با حضور برخی وزرای اقتصادی دولت، جلسه تصمیم گیری برای تعیین میزان افزایش حداقل دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار برگزار شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهارداشت: تاکنون یک آیتم از افزایش‌های مربوط به بسته مزد 94 تعیین تکلیف شده و موضوع افزایش حق مسکن کارگران از 20 به 40 هزارتومان پس از تصمیم گیری شورای عالی کار، برای تصمیم گیری نهایی به هیات وزیران ارسال شده است.

توفیقی خاطرنشان کرد: براساس تصمیم گیری صورت گرفته، قرار است در این نشست شورای عالی کار، برخی از وزرای اقتصادی دولت مانند وزیر اقتصاد و صنعت نیز در جلسه شورا حضور یابند، همچنین درباره دو موضوع باقی مانده از قبل نیز تصمیم گیری خواهد شد.

این مقام مسئول کارگری کشور ادامه داد: با توجه به اینکه دولت در نشست‌های قبلی شورای عالی کار 3 پیشنهاد روشن درباره افزایش حق مسکن، حق بن نقدی و همچنین پایه سنواتی کارگران ارائه کرده بود، شورا در جلسه جدید درباره افزایش پایه سنواتی و حق بن نقدی تصمیم گیری می کند.

وی افزود: در صورتی که شورای عالی کار در موارد یادشده به نتیجه نهایی برسد، حق بن نقدی کارگران از ابتدای سال آینده از 80 به 100 هزارتومان و پایه سنواتی نیز از 500 تومان روزانه به 1000 تومان افزایش می یابد.

به گفته توفیقی، در جلسات آینده شورای عالی کار، باید تصمیم گیری درباره میزان افزایش حداقل مزد نیز صورت بگیرد که با توجه به وضعیت معیشتی نیروی کار کشور و کسری درآمدی خانوارهای کارگری؛ شرایط دشواری برای تصمیم گیری ایجاد شده است.

برچسب ها: شورا ، نشت عالی کار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: