کد خبر: ۱۳۷۳۲۹
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
0
با وجود این که قرار بود با اجرای برنامه پنجم توسعه، سهم بخش تعاون در اقتصاد به 25درصد برسد اما هم اکنون فاصله 20 درصدی با این سهم داریم.
پول‌نیوز - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود این که قرار بود با اجرای برنامه پنجم توسعه، سهم بخش تعاون در اقتصاد به 25درصد برسد اما هم اکنون فاصله 20 درصدی با این سهم داریم.

به گزارش گروه کار و تعاون پول‌نیوز، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد شامگاه سه شنبه در نشست مشترک تعاونگران اتاق تعاون با وزیر تعاون،کار و امور اجتماعی و جمعی از نمایندگان مجلس در مرکز همایش های صدا و سیما، افزود: حضور نمایندگان مجلس در جمع تعاونگران نشان از حمایت مجلس از بخش تعاون دارد.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه بلندمدت در برنامه ریزی ها داشت، گفت: در برخی از حوزه ها نگاه بلند داشته ایم و موفق بوده ایم به طوری که در گام هایی که در بخش های دفاعی و یا علمی برداشته ایم، موفق شده ایم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موضوعات نگاه روزمرگی وجود دارد و برای همین نگاه بنیادین شکل نمی گیرد.

وی اظهار داشت: از 500 میلیارد تومانی که برای توسعه بخش تعاون در نظر گرفته شده بود حتی هنوز یک ریال آن هزینه نشده است.

وی تاکید کرد: فاصله گرفتن با نگاه بلندمدت ما را با آسیب جدی مواجه می کند لذا توصیه من به همکارانم این است که از مسائل روزمره عبور و با نگاه بلند به آینده نگاه کنیم زیرا متاسفانه گرفتار اقتصاد مصرفی شده ایم.

این نماینده مجلس با اشاره به بودجه سال 94، گفت: باید بودجه سال آتی را بدون اتکا به درآمدهای نفتی می بستیم.

وی ادامه داد: شرایط کاهش قیمت نفت تاثیری در دستگاهها نداشته به طوری که حتی 10 درصد از هزینه هایشان کاسته نشده اما مردم تاثیر این کاهش درآمد را حس کرده اند.

وی با اشاره به بودجه جاری دولت در سال 93 در مقایسه با لایحه بودجه 94، گفت: میزان بودجه جاری امسال معادل 22 هزار میلیارد تومان بود که در لایحه پیشنهادی این میزان به 166هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. سال 90 بودجه جاری دولت 100 هزار میلیارد تومان بود.

ابوترابی فرد تاکید کرد: باید با اقتصاد مصرفی فاصله گرفت و به سمت اقتصاد تعاونی حرکت کرد.

وی یادآور شد: باید به سمتی گام برداریم که در بودجه کشور عددی به نام بودجه عمرانی و یا تملک دارایی سرمایه ای نداشته باشیم و این مهم به حداقل ممکن کاهش یابد به طوری که منابع برای اجرای پروژه های عمرانی بزرگ و کوچک در اختیار بخش تعاونی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با چنین رویه ای از اتلاف منابع جلوگیری می کنیم و طرحهای واقعی در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته ابوترابی فرد، در بسیاری از طرحهای دیربازده و نیازمند به سرمایه گذاری سنگین بخش خصوصی حضور نمی یابد اما بخش تعاونی این توانایی را دارد که در آن بخش ها فعال شود.

وی معتقد است: منابع حتی اگر با سود صفر درصد در اختیار بخش تعاون قرار گیرد باز هم سودمند است زیرا برای بخش وسیعی از جامعه می تواند اشتغال ایجاد کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که از منابع ملی بدرستی در جهت تامین منابع مردم استفاده شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: