کد خبر: ۱۳۸۳۴۵
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
0
وی اضافه کرد: این مجوز استخدام مربی برای سازمان آموزش فنی وحرفه ای که در بین مجوزهای جذب نیرو برای وزارتخانه ها وسازمان های دولتی بیشترین شمار استخدامی را به خود اختصاص داده نشانگر توجه ویژه دولت یازدهم و شخص رییس جمهوری به آموزش مهارتی در کشور است.
پول‌نیوز- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجوز استخدام چهار هزار و 700مربی حق التدریسی درسازمان فنی و حرفه ای کشور در سال 94 صادر شد.

کورش پرند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: آزمون استخدامی این افراد فقط میان مربیان حق التدریس کنونی این سازمان و در اردیبهشت سال 94 برگزار می شود و کسانی که حد نصاب لازم را کسب کنند، جذب می شوند.

وی اضافه کرد: این مجوز استخدام مربی برای سازمان آموزش فنی وحرفه ای که در بین مجوزهای جذب نیرو برای وزارتخانه ها وسازمان های دولتی بیشترین شمار استخدامی را به خود اختصاص داده نشانگر توجه ویژه دولت یازدهم و شخص رییس جمهوری به آموزش مهارتی در کشور است.

پرند اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال 94 همه مریبان قبول شده در آزمون استخدامی بلافاصله در دوره های بسیار پیشرفته مربیگری شرکت کرده و مشغول بکار می شوند.

وی ادامه داد: این مجوز استخدام، حداقل کاری است که برای مربیانی که بین 10 تا 15 سال سابقه حق التدریسی تمام وقت در سازمان که با کمترین مبلغ و بیشترین کارایی داشته اند. انجام شده است.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور درباره اعتبار سال آینده این سازمان نیز گفت: برای سال آینده یکهزار و 300 میلیارد ریال اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: این اعتبار تحول بسیار خوبی در امر آموزش مهارتی و فنی وحرفه ای برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بیکار در مناطق روستایی، عشایری، حاشیه شهرها و مناطق کمتر توسعه یافته و بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار ایجاد خواهد کرد.

پرند گفت: اکنون سالانه بیش از دو میلیون نفر در این سازمان آموزش های مهارتی را در حوزه های کشاورزی، خدماتی، صنایع مختلف، فناورهای پیش رفته فرا می گیرند.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه آموزش مهارتی با 150 وزارتخانه، سازمان دولتی و غیردولتی، اتحادیه، تعاونی قرار دارد و برای ارتقا و بهره وری نیروها آموزش های لازم ارایه می دهد.

پرند افزود: نیروهایی که در مراکز فنی وحرفه ای آموزش می بینند شامل زنان خانه دار، دانش آموزان، دانشجویان، بیکاران، عشایر، روستاییان هستند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: در جریان سفر به بوشهر مقدمات کار برای امضای تفاهم نامه با وزارتخانه های نفت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری بوشهر فراهم می شود.

پرند یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه سالانه سه هزار نفر از نیروهای بومی استان بوشهر برای مدت پنج سال برای جذب در تاسیسات صنعتی و نفت و گاز استان بوشهر آموزش های مهارتی را فرا می گیرند.

وی تاکید کرد: بر اساس این طرح 260 میلیارد ریال اعتبار آموزش این نیروها در مدت پنج سال توسط وزارت نفت تامین خواهد شد.

پرند به سه طرح مهم این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در شورای عالی اشتغال به تصویب رسیده اشاره کرد و افزود: در سال آینده طرح توسعه کسب و کارهای خانگی، خرد و کوچک و متوسط، آموزش و توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی با تاکید بر اشتغال پایدار اجرا می شود.

وی یادآور شد: طرح آموزش مهارتی و توانمند سازی روستاییان و مناطق عشایری و حاشیه نشین شهرها که امسال به صورت آزمایشی در یک استان عملیاتی شد، در کل کشور به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: براساس این طرح سعی شده آموزش های مهارتی زمینه برای جذب واشتغال زایی نیروهای بیکار و بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم کند.

پرند با قدردانی از اعتماد دولت و مجلس به سازمان فنی و حرفه ای کشور ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح ها در سال 94 زمینه توسعه پایدار در کشور فراهم شود.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور به منظور بازدید از مرکز فنی و حرفه ای شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی استان بوشهر به این شهر سفر کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: