April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۶۳۳
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
0
پول‌نیوز - یک مقام مسئول در وزارت کار از برنامه اولویت بندی بنگاه های تعاونی کشور در ۳ سطح خبر داد و گفت: کیفی سازی تعاونی ها و در دستور کار سال آینده وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش گروه کار و تعاون پول‌نیوز، علیرضا ناطقی گفت: دفتر تعاونی های خدماتی وزارت کار شامل ۵ گروه حسابرسی، خدماتی با ۲۱ گرایش، توسعه امور شهرستان ها، حمل و نقل بار مسافر و تعاونی های نوع جدید است.

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت کار با تاکید بر کیفی سازی تعاونی ها در سال آینده و توجه به استانداردسازی و بهره وری آنها اظهارداشت: تشکیل، توسعه و نظارت بر تعاونی های خدماتی وظیفه اصلی این دفتر است و در این راستا برنامه ریزی و سیاست گذاری می شود.

ناطقی با اعلام اینکه تعاونی ها را در ۳ سطح اولویت بندی می کنیم بیان داشت: در حوزه ایجاد اعتبار، تشکیل موسسات مالی و اعتباری تعاونی سهامی عام را در نظر داریم که این اقدام موجب افزایش سهم تعاون در حوزه پولی کشور خواهد شد.

وی افزود: برای سال آینده کمک مالی به تعاونی ها در راستای استانداردسازی، عارضه یابی مشکلات و ارتقای بهره وری دیده شده و به محض تخصیص بودجه، به تعاونی های ذیربط داده می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار در خصوص تعامل با اتاق های تعاون، اتحادیه های سراسری و استانی اعلام کرد: با توجه به واگذاری تصدی گری ها چارچوب تعاملات مشخص است و در این جهت تعامل داریم.

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت کار درباره ریشه تحقق نیافتن سهم ۲۵ درصدی تعاون گفت: در قانون تعاون، سیاست های کلی اصل ۴۴ و برنامه پنجم بر تحقق این سهم از سوی دستگاه های مرتبط تاکید شده و اگر آنها وظایف خود را انجام دهند، به سهم ۲۵ درصدی در بخش تعاون خواهیم رسید.

ناطقی گفت: کمبود منابع و تسهیلات در بخش تعاون وجود دارد ولی آنچه بسیار اهمیت دارد، این است که رویکرد خود را به سمت توانمندی ها ببریم و توانمندی های این بخش را اعلام کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: