April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۰۷۹
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
0
پول‌نیوز - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان ایجاد اشتغال بنگاه‌های تعاونی را یک میلیون و 500 هزار نفر ذکر کرد و از کارآمدسازی و توانمندسازی تعاونی‌ها به عنوان مهم‌ترین رویکردهای وزارت تعاون در سال آ‌ینده نام برد.

به گزارش گروه کار و تعاون پول‌نیوز، سیدحمید کلانتری گفت: برای سال آینده 5500 میلیارد ریال اعتبار به منظور تقویت و حمایت از تعاونی‌ها پیش‌بینی شده است که درصورت تخصیص و تزریق منابع مذکور، بخش تعاون قابلیت افزایش اشتغال بیشتر و گسترده‌تر را خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به جایگاه بخش تعاون در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: براساس هدفگذاری صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه، سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی باید به 25 درصد افزایش یابد اما سهم بخش تعاون در برنامه پنجم ناچیز و اندک بود و زیرساختهای پیش‌بینی‌شده برای رشد و پویایی بخش تعاون به مرحله اجرا در نیامد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به مزایای شرکت‌های تعاونی‌، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تعاونی‌ها، ارزش افزود‌ه‌ای است که ایجاد می‌کنند و با توجه به اینکه ظرفیت لازم برای تحرک‌بخشی به بازار کار را دارند اگر سرمایه‌های خرد مردمی را جمع‌آوری کنند موجب رشد و توسعه اقتصاد و افزایش سهم بخش تعاون می‌شوند.

وی مزیت دیگر بخش تعاون را گستردگی شبکه تعاونی‌ها دانست و اظهار کرد: اگر تعاونی‌ها بتوانند از پتانسیل‌های درون‌شبکه‌ای خود به نحو مطلوب استفاده کنند به بهبود فضای کسب و کار و رونق بازار کمک کرده‌اند.

به گفته کلانتری وجود اتحادیه‌های بزرگ تعاونی از جمله اتکا، اسکاد، امکان و فرهنگیان،‌ ضمن حذف واسطه‌گران از بازار، اجناس مصرفی و مورد نیاز مردم را با کمترین دخالت و مستقیما به دست مصرف‌کنندگان می‌رساند.

معاون وزیر تعاون در پایان بر لزوم تقویت برند و بازار تعاون تاکید کرد و تحقق آن را در سایه افزایش کیفیت کالا و خدمات تعاونگران دانست.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اشتغال ، تعاونی‌ها
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: