کد خبر: ۱۴۳۰۶۲
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
0
وزارت کار برنامه هایی برای بهره برداری از بازار جهانی در راستای ایجاد اشتغال دارد اما در عین حال شرایط ایران در عرصه بین المللی، نقش مهمی در استفاده بیشتر از این ظرفیت دارد.
پول‌نیوز - وزیر تعاون، کار و ر فاه اجتماعی، در خصوص حل مشکل بیکاری کشور از طریق ظرفیت های موجود در بازار جهانی، گفت، برای بهره برداری از بازار جهانی اشتغال برنامه داریم، اما وی در عین حال این را هم گفت، شرایط ما در عرصه بین المللی، نقش مهمی در استفاده بیشتر از این ظرفیت دارد.

علی ربیعی که در بغداد به سر می برد، پس از امضای یک بیانیه همکاری با همتای عراقی خود گفت: استفاده از این فرصت جهانی، به مسایل سیاسی از جمله تحریم ها گره خورده و به یک مانع تبدیل شده است.

وی کاهش تنش ها و دستیابی کشور به توافق بر سر موضوع هسته ای را عامل مهمی دانست که شرایط را برای اعزام نیروهای کار به بازار جهانی آماده می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت برغم موانع سیاسی موجود ، در دولت تدبیر و امید در این خصوص تلاش های زیادی صورت گرفته است، از جمله شناسنامه دار کردن نیروهای کار خارج از کشور در سال 93 و تلاش برای حفظ پایگاههای سنتی، بویژه در حوزه خلیج فارس، استرالیا و کره که این کشورها بازار سنتی کار نیروهای کار ما محسوب می شوند.

ربیعی اضافه کرد، اخیرا با کشورهای زیادی در این خصوص رایزنی هایی را شروع کرده ایم تا به این ترتیب، بخشی از معضل بیکاری در کشور بر طرف شود.

ایجاد اداره کاریابی بین المللی در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، از دیگر فعالیت هایی است که علی ربیعی به عنوان بخشی از تلاش های صورت گرفته در این حوزه بر شمرد و تاکید کرد که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کرده و نیروهای کار بیشتری را به بازار جهانی اعزام کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوشنبه شب این هفته وارد بغداد شد و روز سه شنبه با همتای عراقی خود محمد السودانی مذاکرات فشرده ای را انجام داد و سپس دو وزیر یک بیانیه همکاری امضا کردند.

علی ربیعی در طول اقامت دو روزه در بغداد با معاون نخست وزیر و نیز وزیران صنایع و بازرگانی عراق نیز دیدارهایی داشت و در پایان حضورش در بغداد سه شنبه با عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار کرد.

در بخشی از بیانیه امضا شده میان دو طرف، آموزش نیروهای کار و مرییان آموزش فنی و حرفه ای عراقی در ایران و در مرحله بعد استقرار گروههای آموزشی از ایران در عراق پیش بینی شده است.

در طول مذاکرات ربیعی با مقامات عراقی، جملگی برای همکاری های گسترده ازجمله انتقال دانش فنی و آموزش ابراز تمایل کردند.

وزیر صنایع عراق نیز در دیدار با ربیعی از صنعتگران ایرانی درخواست کرد در مناطق مرکزی و جنوبی این کشور شهرک های صنعتی برپا کنند و گفت درهای عراق بر روی شرکت های ایرانی باز است.
برچسب ها: بازار جهانی کار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: