May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۵۱۳
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
0
در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان موتورسیکلت موظف به ایجاد شبکه خدمات پس از فروش برای محصولات خود شده‌اند.
موتورسیکلت‌ها صاحب شبکه خدمات پس از فروش می‌شوندپول‌نیوز - اگرچه موتورسیکلت توسط شرکت‌های مختلفی در کشور تولید یا وارد می‌شود اما نبود نمایندگی رسمی ارائه خدمات پس از فروش در برخی از برندهای موتورسیکلت به‌ویژه در انواع وارداتی، مشکلاتی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است.

این مشکل در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو برطرف شده به‌گونه‌ای که تمام تولیدکنندگان و واردکنندگان موتورسیکلت موظف به ایجاد شبکه خدمات پس از فروش برای محصولات خود شده‌اند.

در ماده 48 این آیین‌نامه آمده است:" عرضه‌کنندگان انواع موتورسیکلت جهت ارایه خدمات پس از فروش به مصرف‌کنندگان موظفند در شهرهای استان‌هایی که در آنها به مصرف‌کننده، موتورسیکلت عرضه شده است حداقل یک نمایندگی مجاز ایجاد کنند".

همچنین طبق ماده 49 این آیین‌نامه:" در صورت اعطاء و یا تاسیس نمایندگی فروش موتورسیکلت در هر استان و یا شهر، ایجاد نمایندگی خدمات پس از فروش همزمان و یا پیش از آن از سوی عرضه‌کننده الزامی است و در صورت هرگونه تغییر در نمایندگی‌های یاد شده، عرضه‌کننده موظف به تداوم ارائه خدمات پس از فروش تا سقف دوران تعهد آخرین محصول فروش رفته (از هر نوع) در آن محدوده است".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: موتورسیکلت ، خودرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: