May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۴۹۶
۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
0
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای وضعیت استخدام حق التدریسی های آموزشکده های فنی و حرفه ای را تشریح کرد.
پول‌نیوزدکتر مسعود شفیعی در گفتگویی در خصوص آخرین وضعیت حق التدریس های دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی مصوب کرد، آموزش و پروش برای استخدام حق التدریسی‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: درسال ۹۰ که آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از آموزش و پرورش جدا شده و به دانشگاه فنی و حرفه ای ملحق شدند، آموزش و پرورش اعلام کرد، افرادی که دراین آموزشکده ها حق التدریس هستند را استخدام نمی کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: برهمین اساس این افراد با ارسال نامه ای به معاونت ریاست جمهوری وقت و مرکز پژوهش های مجلس خواستار روشن شدن وضعیت استخدام خود شدند.

وی ادامه داد: نظر معاونت ریاست جمهوری وقت و مرکز پژوهش های مجلس این بود که باید آموزش و پرورش این افراد را جذب و استخدام کند و دانشگاه فنی و حرفه ای مسئولیتی در قبال آنها ندارد، ولی از دانشگاه فنی و حرفه ای نیز درخواست شد همکاری لازم را با این افراد داشته باشند، تا حقی از آنها تضییع نشود.

شفیعی یادآورشد: دانشگاه فنی و حرفه ای آمادگی دارد از همکاری حق التدریسی هایی که دکتری و فوق لیسانس دارند، استفاده کند به شرطی که بودجه آن افراد به بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه شود.  

وی ادامه داد: بودجه ای که دانشگاه برای حق التدریسی ها سالانه هزینه می کند ۷ میلیارد تومان است در صورتی که استخدام شوند، این هزینه ۶۷ میلیارد تومان می شود.

شفیعی افزود: با تمام این مسایل دانشگاه فنی و حرفه ای سعی کرده ، تعدادی از این حق التدریسی ها را که در فراخوان ۹۱ جذب هیات علمی شرکت کرده و از طریق جذب وزارت علوم معرفی شده اند را در اولویت جذب قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است با مجوز سازمان مدیریت تعدادی سرپرست آزمایشگاه نیز استخدام کنیم که دراین مورد نیز حق التدریس ها در اولویت قرار دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه کرد: تعداد حق التدریسی ها کمتر از ۳ هزار نفر بوده که بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از آنان دکتری و کارشناس ارشد هستند که دانشگاه فنی و حرفه ای با آنها احساس همدری کرده و درصورت تامین بودجه به مرور زمان آنها را جذب خواهد کرد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: