May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۵۹۳۷
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
0
واشنگتن تایمز نوشت: بسیاری پیش بینی می کنند که اقتصاد ایران بدون توجه به اینکه نتیجه مذاکرات چه باشد، برای یک جهش چشمگیر اقتصادی آماده می شود.
پول‌نیوز - روزنامه واشنگتن تایمز آمریکا نوشت: منتقدان مذاکرات هسته ای با تهران، ماه ها است در مورد پیامدهای نامطلوب لغو تحریم ها هشدار می دهند، اما بسیاری پیش بینی می کنند که اقتصاد ایران بدون توجه به اینکه نتیجه مذاکرات چه باشد، برای یک جهش چشمگیر اقتصادی آماده می شود.

به گزارش گروه اقتصاد کلان پول‌نیوز، ایران به عنوان دومین بازار بزرگ مصرف خاورمیانه پس از مصر، با جمعیتی جوان و مانوس با اینترنت، دارای منابع نفت و گاز عظیم و واقع در یک منطقه حساس جغرافیایی، با وجود تحریم ها، در حال پیدا کردن شرکایی برای سرمایه گذاری در این کشور است.

بیژن خواجه پور از شرکای شرکت مشاوره ای آتیه اینترنشنال به واشنگتن تایمز گفت: اقتصاد ایران حتی بدون دستیابی به توافق هسته ای نیز رشد خواهد کرد، هرچند ایران وابسته به لغو تحریم ها نخواهد بود زیرا تحریم ها تنها شتاب رشد اقتصادی ایران را کمتر می کنند.

خواجه پور افزود: در سالهای آینده، بدون توجه به اینکه توافق هسته ای حاصل خواهد شد یا نه، درآمدهای تولید گاز و صادرات نفت ایران افزایش خواهد یافت و تورم و بیکاری بشدت کم خواهد شد.

تحلیلگران می گویند، برداشتن تحریم ها می تواند محرک خوبی برای اقتصاد ایران باشد. یک توافق هسته ای، توسعه اقتصادی ایران و رشد اشتغال خصوصی را تسریع می کند. توسعه اقتصادی و رشد اشتغال در بخش خصوصی می تواند رشد تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2018 را به هفت درصد برساند.

خواجه پور گفت: توافق هسته ای همچنین موجب آزاد شدن 120 میلیارد دلار دارایی ایران در خارج از کشور خواهد شد که بانک مرکزی و دولت ایران می توانند این وجوه را برداشت کنند.

این کارشناس اقتصادی پیش بینی کرد: توافق هسته ای و لغو تحریم ها ایران را قادر می سازد 400 هزار بشکه در روز بر تولید نفت خود بیافزاید و در اوایل سال 2017 به سطح تولید پیش از تحریم خود برسد.

خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) چهارشنبه گذشته اعلام کرد، سرمایه گذاران آمریکایی و اروپایی برای پیدا کردن پتانسیل های سرمایه گذاری در ایران در ماه های آینده، شرکت های استارت آپ این کشور را بررسی می کنند.

فاطمه امیرسلیمان یک کارآفرین ایرانی که یک پایگاه تجاری الکترونیکی محصولات کودک را اداره می کند، گفت: ما درست چند روز پس از توافق موقت هسته ای شروع به دریافت اظهار علاقه های زیادی از سوی شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری کردیم.

وی افزود: وقتی می گویم زیاد، مقصودم واقعا زیاد است.
برچسب ها: جهش اقتصادی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: