May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۰۱۱
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
0
همزمان با آماده شدن کانال جدید سوئز نخستین کشتی باری طی مراسمی عبور از این کانال را آغاز کرد تا کانال سوئز بیش از گذشته نقش خود را در ترانزیت دریایی کالا برای بنادر بین المللی نمایش دهد.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی  کانال سوئز یکی از مهمترین آبراه های تجاری در جهان به شمار می رود. این مسیر که توسط انسان ایجاد شده دریای مدیتارنه را به خلیج سوئز(شاخه ای از دریای سرخ) متصل می کند. این کانال به عنوان یک میانبر برای کشتی هایی که از بندرهای اروپا و آمریکا به سمت بنادر جنوب شرق آسیا، شرق آفریقا و اقیانوسیه در رفت و آمد هستند، اهمیت ویژه ای دارد. بنا بر گزارش های موجود تا 7 درصد از کل تجارت دریایی جهان در این آبراه انجام می شود. از این رو رونق تجارت در کانال سوئز اهمیت و اثر ویژه ای بر اقتصاد کشور مصر دارد.

گرفتاری های اقتصادی مصر متاثر از بحران سیاسی طولانی در این کشور و تلاش برای بازسازی زیرساخت ها در این کشور زمینه ساز شکل گیری طرح ایجاد کانال جدیدی در موازات کانال سوئز شد. این طرح چند میلیارد دلاری به طول 72 کیلومتر سرانجام به پایان رسید و هزینه نهایی احداث آن در حدود 8 میلیارد دلار اعلام شد.

همزمان با آماده شدن کانال جدید سوئز نخستین کشتی باری طی مراسمی عبور از این کانال را آغاز کرد تا کانال سوئز بیش از گذشته نقش خود را در ترانزیت دریایی کالا برای بنادر بین المللی نمایش دهد. بر اساس اطلاعات موجود این کانال در 6 آگوست سال جاری میلادی(2015) فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز خواهد کرد.

 در ادامه تصاویر مربوط به عبور کشتی باری از کانال جدید سوئز را مشاهده می کنید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: