May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۵۹۳
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
0
وی با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی کوچک در گلستان اذعان کرد: تا پایان سال 1393 تعداد پروانه‎های بهره‎برداری صادره در گلستان 914 فقره بوده که 92 درصد از آن پروانه‎ها که 829 فقره را در برمی‎گیرد، مربوط به واحدهای تولیدی زیر 50 نفر اشتغال بوده است.
56 درصد اشتغال گلستان به صنایع کوچک اختصاص داردپول‌نیوز- مدیرعامل شهرک‎های صنعتی استان گلستان گفت: 56 درصد از ظرفیت اشتغال استان را صنایع کوچک تشکیل می‎دهند که این رقم، مبین تاثیر این بخش در رفع معضل بیکاری استان است.

رحمان محمدزاده ظهر امروز در گفت‎وگویی در گرگان اظهار کرد: در شرایط کنونی به دنبال حفظ اشتغال موجود، حمایت از بنگاه‎های کوچک و متوسط و تامین امکانات زیربنایی شهرک‎های موجود هستیم.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی کوچک در گلستان اذعان کرد: تا پایان سال 1393 تعداد پروانه‎های بهره‎برداری صادره در گلستان 914 فقره بوده که 92 درصد از آن پروانه‎ها که 829 فقره را در برمی‎گیرد، مربوط به واحدهای تولیدی زیر 50 نفر اشتغال بوده است.

محمدزاده تصریح کرد: مجموعا 23 شهرک و ناحیه صنعتی در گلستان وجود دارد که شامل 13 شهرک و 12 ناحیه صنعتی است.

 این مقام مسئول گلستانی با اشاره به عمده فعالیت‎های صنایع کوچک در استان اذعان کرد: این فعالیت‎ها شامل صنایع غذایی، لبنیات، ساختمان، کانی فلزی و غیرفلزی، فرش دستباف و صنایع تبدیلی است.

 محمدزاده افزود: مساحت کل اراضی صنعتی در استان 2 هزار و 40 هکتار است، که تنها 601 واحد صنعتی در شهرک‎ها و ناحیه‎های صنعتی استان به بهره‎برداری رسیده است.

*تاکید بر حمایت مالی از صنایع کوچک در گلستان

وی با تاکید بر برنامه حمایت مالی از طرح‎ها و واحدهای صنعتی استان با اشاره به طرح کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع در استان متذکر شد: در سال 1393 این شرکت با عقد قرارداد ارائه تسهیلات با بانک‎های توسعه تعاون، مهر اقتصاد و صادرات، جمعاً موفق به ارائه مبلغ 21 میلیارد و 910 میلیون ریال از اعتبارات طرح نوسازی و تجدید ساختار صنایع از محل اعتبارات ملی و در قالب ارائه تسهیلات بانکی شد.

محمدزاده اضافه کرد: با اخذ این اعتبارات در مجموع، 10 واحد صنعتی برای استفاده از اعتبارات یاد شده به بانک‎های عامل معرفی و تاکنون موفق به اخذ تسهیلات به مبلغ 13 میلیارد و 410 میلیون ریال شدند، که در نهایت این تسهیلات موجب ایجاد اشتغال 67 نفر در واحدهای صنعتی استان شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات از محل طرح کمک‎های فنی و اعتباری نیز در سال 1393 این شرکت در قالب این تسهیلات بانکی موفق به عقد قرارداد ارائه تسهیلات با بانک‎های توسعه تعاون، مهر اقتصاد و صادرات، سرجمع با مبلغی معادل 15 میلیارد و 981 میلیون ریال  شد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان گلستان اضافه کرد: با اخذ این اعتبارات در مجموع هشت واحد صنعتی برای استفاده از اعتبارات یاد شده به بانک‎های عامل معرفی و تاکنون موفق به اخذ تسهیلات به مبلغ 11 میلیارد و 800 میلیون ریال شده‎اند که برآیند این تسهیلات ایجاد اشتغال 16 نفر در واحدهای صنعتی استان بوده است.

بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور، 21 مردادماه به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک در تقویم کشور ثبت و نام‎گذاری شده است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: