May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۱۶۴
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷
0
معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: به همت دولت فضای کسب و کار تغییر یافت و در دو سال گذشته رتبه ایران بر اساس گواهی سازمان بین المللی از یک هزار و 50 به 103 رسید و پیش بینی می شود این رتبه در فضای کسب و کار تا سال آینده به زیر 100 و در سال 96 این رقم به زیر 70 برسد.
پول‌نیوز - معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه نوسان نرخ ارز به صورت غیرمتعارف به سود اقتصاد ایران نیست گفت: 37 درصد ارزش محصولات تولید داخلی وابسته به نرخ ارز خارجی دارد.

محمد شریعتمداری در نشست هم اندیشی ایرانیان مقیم خارج از کشور که در شهر همدان برگزار شد، اظهار داشت: دولت تلاش کرده شاخص نرخ ارز را کنترل کرده و به میزان 42 درصد کاهش دهد و دومین لنگر ثبات در اقتصاد کشور ثبات در نرخ ارز است و دولت به این سمت در حال حرکت است.

وی افزود: فضای کسب و کار در ایران وجود نداشت به ویژه در شرایط تحریم صدور مجوز افزایش پیدا کرد و این امر مشکلات زیادی بر سر راه صادرکنندگان ایجاد کرده بود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: در این شرایط هدفمند کردن یارانه ها به جای کمک به تولید به سمت نقدی رفت و هیچ تاثیر جدی در اقتصاد ایران نداشت.

شریعتمداری گفت: با این روش اشتغال در نقاط محروم از بین رفت و بسیاری از قالیبافان به ویژه در همدان دست از کار کشیدند و فرهنگ بیکاری حاکم شد و به جای تولید، منابع در جای دیگر رفت.

وی اضافه کرد: از مجموع 80 میلیون نفر، 77 میلیون نفر از یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی استفاده می کنند که این عدد درستی نیست و غلط و خلاف قانون است که موجب تورم در اقتصاد ایران شد.

وی افزود: به همت دولت فضای کسب و کار تغییر یافت و در دو سال گذشته رتبه ایران بر اساس گواهی سازمان بین المللی از یک هزار و 50 به 103 رسید و پیش بینی می شود این رتبه در فضای کسب و کار به زیر 100 و در سال 96 این رقم به زیر 70 برسد.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه یک هزار و 855 مرکز صدور مجوز در کشور شناسایی شد که مردم برای سرمایه گذاری ،صادارات، واردات، ساخت و ساز و ثبت شرکت به آن مراجعه می کردند گفت: در این شرایط ستاد اقتصادی دولت به این نتیجه رسید که شرایط دسترسی مجوز را به حداقل ممکن کاهش دهد.

شریعتمداری ادامه داد: به این منظور دولت با حذف این شرکتها موفقیتهای زیادی را ایجاد کرد و با ایجاد پنجره واحد فرامرزی در ایران میزان معطلی کالا در گمرک را از 26 روز به چهار روز کاهش داد.

وی با بیان اینکه اکنون یک هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور شناسایی شده است گفت: یکی از فعالان در این عرصه توانسته است 800 نیروی متخصص را جذب کند و سال گذشته سه هزار میلیارد ریال فروش داشت بدون اینکه به بازار بین المللی دسترسی داشته باشد.

وی از تاسیس صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: 150 هزار میلیارد ریال منابع در اختیار این صندوق قرار گرفته تا در اختیار نخبگان و دانشجویان قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: