کد خبر: ۱۵۴۱۱۸
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
0
پول‌نیوز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سند تحول بخش تعاون کشور تدوین و آماده تقدیم به هیات دولت است.

علی ربیعی در جمع خبرنگاران در کرمانشاه اظهار داشت: سعی می کنیم که این سند در هفته تعاون در دستور کار هیات دولت قرار گیرد.

وی افزود: برای سال 94 هفت راهبرد و هفت برنامه برای تعاون در نظر گرفته ایم و آنها را دنبال خواهیم کرد.

وزیر کار با بیان اینکه افزایش اعتبار برای بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شده است گفت: متاسفانه در سالهای گذشته بخشهای تعاونی و غیر تعاونی به دلایل مختلفی آسیب دیدند و با ریزش نیرو رو به شدند که بخشی از تلاش دولت تنها برای جلوگیری از ریزش نیرو سامان پیدا کرد.

ربیعی با بیان اینکه در سالهای گذشته وامهایی بدون مطالعه واگذار شده و یا وامها در بخشهای مرتبط سرمایه گذاری نشده است اظهار داشت: ما 2 تصمیم بزرگ در دولت گرفتیم، نخست اینکه کسانی که وام ارزی گرفتند اگر بدون تقصیر در بازپرداخت با مشکلی رو به شده باشند پس از بررسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با همان قیمت پیشین پرداخت کنند.

وی افزود: در بخش دوم نیز در حال مذاکره با بانکها برای گرفتن استمهال برای کسانی هستیم که به دلیل مشکلات نتوانسته اند وامهای خود را پرداخت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: به منظور اشتغال دانشجویان به دنبال ایجاد مراکز کارآفرینی در کنار دانشگاههای کشور هستیم.

ربیعی اظهار داشت: این مرکز کارآفرینی در کنار دانشگاه شهید بهشتی ایجاد شده و در باقی دانشگاهها نیز ایجاد خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: شرکتهای دانش بنیان هم از صندوق نوآوری و شکوفایی می توانند وام بگیرند و هم از وامهای تخفیفی توسعه ملی استفاده کنند.

ربیعی با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیان می توانند سامان پیدا کنند، گفت: در این زمینه با معاون علمی فناوری رییس جمهوری تفاهم نامه امضا کرده ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: