May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۴۷۵۷
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
0
پول‌نیوز - پس از آنکه آمار اشتغال آمریکا نتوانست زمان افزایش نرخ بهره در این کشور را مشخص کند، هر اونس طلا نزدیک کف قیمت 2.5 هفته گذشته معامله شد.

قیمت تحویل فوری طلا دیروز دوشنبه در بازار لندن با اندکی افزایش نسبت به جمعه گذشته، به 1123.15 دلار در هر اونس رسید.

قیمت فلز زرد جمعه گذشته برای دومین هفته پیاپی کاهش پیدا کرد و به 1116.75 دلار در هر اونس یا کف قیمت در 2.5 هفته گذشته رسید.

این کاهش قیمت پس از آن اتفاق افتاد که آمار اشتغال آمریکا (بجز اشتغال در بخش کشاورزی)، پس از تجربه یک افزایش 245 هزار واحدی در ماه ژوییه (تیر)، در ماه اوت (مرداد) فقط 173 هزار واحد افزایش بالا رفت. هرچند، نرخ بیکاری در این کشور به پایین ترین سطح خود در 7.5 سال گذشته رسید.

سرمایه گذاران منتظر گزارش اشتغال آمریکا بودند تا استحکام پیشرفت اقتصادی این کشور را برآورد کرده و گمانه زنی کنند که آیا این آمار می تواند بانک مرکزی آمریکا را ترغیب به افزایش نرخ بهره در نشست اواخر ماه سپتامبر (مهر) نماید. بانک مرکزی آمریکا، زمان افزایش نرخ بهره را منوط به بهبود قابل توجه شاخص های اقتصادی این کشور دانسته است.

بازرگانان معتقدند؛ قیمت طلا احتمالا تا نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا در تاریخ 16 و 17 سپتامبر، به دلیل تداوم شرایط عدم اطمینان در بازارها، تحت فشار خواهد بود. قیمت طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون در مجموع کاهش داشته است.

افزایش نرخ بهره موجب کاهش ارزش دارایی هایی می شود که به آنها بهره تعلق نمی گیرد.

برچسب ها: طلا ، نرخ بهره ، آمریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: