کد خبر: ۱۶۰۹۴۸
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
0
بسیاری از فرصت‌های شغلی نیاز به تحصیلات چندانی ندارند و گاه نیز با سختی‌های بیش‌تری همراه هستند که مناسب خانم‌ها نیست. از این رو حضور زنان در برخی مشاغل که نیاز به تخصص و تحصیلات دارد، بیش‌تر بوده و این امر نسبت تحصیلات زنان شاغل به مردان شاغل را به سه برابر رسانده است.
پول‌نیوز - بسیاری از فرصت‌های شغلی نیاز به تحصیلات چندانی ندارند و گاه نیز با سختی‌های بیش‌تری همراه هستند. این‌گونه مشاغل بیش‌تر توسط مردان پوشش داده می‌شوند، زیرا اصولا بسیاری از آن‌ها مانند مشاغل ساختمانی، برخی خدمات و... مناسب خانم‌ها نیست.

از این رو حضور زنان در برخی مشاغل که نیاز به تخصص و تحصیلات دارد و مهارت‌های خاصی را می‌طلبد بیش‌تر بوده و این امر نسبت تحصیلات زنان شاغل به مردان شاغل را به سه برابر رسانده است.

در همین راستا، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، نسبت جمعیت فعال مردان دارای تحصیلات عالی به کل جمعیت فعال مردان را 16.1 درصد و زنان به کل 48.2 درصد ذکر کرده است.

وحیده نگین افزود: بالا رفتن سطح تحصیلات در زنان را منجر به بالا رفتن مشارکت اقتصادی آنان توصیف و خاطرنشان کرد: با افزایش سطح تحصیلات زنان، امکان فعالیت اقتصادی برای این گروه از زنان بیشتر فراهم شده است.

وی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در میان جمعیت متخصصان، نسبت زنان در مقایسه با مردان قابل توجه است. به دلیل تحصیلات بیشتر زنان، تغییراتی نیز در اشتغال آنان در گروه های عمده شغلی در جهت ارتقاء موقعیت زنان رخ داده است.

به گفته نگین، زنان در تمام گروه های عمده شغلی، نسبتی به مراتب کمتر از مردان را به خود اختصاص داده اند، به گونه ای که نرخ بیکاری زنان در سال های اخیر همواره دو برابر مردان بوده است.

وی افزود: در بهار سال جاری نیز نرخ بیکاری مردان 9درصد و زنان بیش از 19درصد اعلام شده است.

برچسب ها: زنان شاغل ، تحصیلات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: