May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۴۰۲۹
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
0
هنگامی که ب ام و در سال 2003 از نسل دوم سری 6 خود رونمایی کرد، نشریات دنیای خودرو لقب " پسر بد" را برای این محصول انتخاب کردند!
پول‌نیوز، مازیار دانیالی- برای امروز با یک سری 6 خوش رنگ سرو کار داریم. ب ام و 650 آی کانورتیبل خودرویی است که نظر هر ماشین بازی را به سمت خود جلب می کند. اینجا صحبت از حداکثر توان ب ام و برای ارائه یک محصول لوکس نیست اما محصولات سری 6 با ساختار کوپه خود برای مخاطب خاص و آنهایی که عاشق اسپرت های متعارف هستند، تولید شده است.
 

هنگامی که ب ام و در سال 2003 از نسل دوم سری 6 خود رونمایی کرد بسیاری از نشریات دنیای خودرو لقب " پسر بد" را برای این محصول انتخاب کردند. اکنون مشاهده می کنیم که طی سال ها، پسران بد خودروساز آلمانی رشد و پیشرفت قابل تحسینی داشته اند.  ب ام و 650 آی کانوتیبل مدل 2016 یکی از تازه واردهای خانواده محسوب می شود که امروز مهمان نقد و بررسی خودرویی پول نیوز خواهد بود.

به عنوان یک نسل سومی، 650 کانورتیبل ظاهری بسیار اسپرت و به عبارتی جوان پسند دارد. طراحی 2 در برای 4 سرنشین حکایت از رویکرد ب ام و در ارائه محصولی دارد که حداقل یک خانواده کم جمعیت بتواند براحتی از آن استفاده کند و طیف مشتریان تا مقدار قابل ملاحظه ای افزایش یابد.
در طراحی بدنه از همان قواعد قبلی و زبان طراحی خاص سری 6 استفاده شده است. بامپر جلو خیلی ساده انتخاب شده و کاملا استاندارد به نظر می رسد. اینجا خبری از آن بامپرهای حرفه ای برای سوپر اسپرت ها نیست خوب چندان هم عجیب نیست زیرا با یک اسپرت استاندارد خیابانی سرو کار داریم. در نمای جانبی نیز همه چیز متین به نظر می رسد از فرورفتگی قسمت پایینی درها تا امتداد خطوط از زیر آینه تا چراغ عقب.
چراغ جلوی خودرو مقداری جذاب تر شده بویژه طراحی و چینش لامپ های داخل که بسیار مناسب انجام شده است. نمای پشتی خودرو با دو خروجی اگزوز زیر بامپر کاملا اسپرت به نظر می رسد و این انتظار را در مخاطب ایجاد می کند با فشردن دکمه استارت، صدای غرشی قابل توجه از موتور به گوش برسد(که 650 آی در این مورد کاملا سربلند است و در قسمت موتور بدان می رسیم).  ب ام و با کم کردن فاصله بین چراغ های عقب و افزایش طول آنها به باعث جمع و جور دیده شدن قسمت پشتی 650 کانورتیبل شده است.

ب ام و برای این 650 آی کانورتیبل امکان سفارش گزینه های مختلفی را در بخش موتور فراهم کرده است. اما در نمونه مورد بررسی ما از یک قلب تپنده 4.4 لیتری 8 سیلندر استفاده شده است. اعداد بسیار جذاب هستند، حال باید دید این مجموعه چه عملکردی دارد؟!

این موتور خروجی برابر با 445 اسب بخار و گشتاور 480 پوندفوت دارد که عملکردی مناسب با توربوشارژ دوقلوی خود را به نمایش می گذارد. نکته مهم در این میان صدای فوق العاده زیبای این موتور است که چیزی شبیه خروجی خودروهای مسابقات ناسکار را در برابر شما قرار می دهد؛ بویژه هنگامی که سقف جمع شده باشد زیرا با مقداری افزایش فشار به موتور، یکی از بهترین ملودی های ممکن را گوش خواهید داد.

البته ممکن است مقایسه اعداد و ارقام مربوط به این موتور مقداری با حس ماجراجویی خودرویی شما همخوانی نداشته باشد اما فراموش نکنیم این یک اسپرت خیابانی است و همین مقدار خروجی نیز فوق العاده به نظر می رسد. در هر صورت شرایط این موتور برای تغییر نوع توربوشارژرها و افزایش قابل ملاحظه توان خروجی کاملا مساعد و مناسب به نظر می رسد که البته در مدل ام پکیج قابل سفارش است.

براساس اطلاعات مربوط به آزمایش کمپانی تولید کننده، این محصول ظرف 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست می یابد.

خوب نوبت به فضای داخل کابین 650 کانورتیبل می رسد. ب ام و همواره به عنوان خودرویی راحت و دست داشتنی برای رانندگی شناخته می شود. 650 امروز ما هم از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از چرم مرغوب در بخش های داخلی، طرح چوب و همچنین شیشه با یو وی استاندارد  برای شروع نظر مخاطب را به خود جلب می کند. برای اتصال قسمت های چرمی کنسول جلو از دوخت تقریبا درشت قهوه ای مایل به زرد استفاده شده تا کاملا حاصل کار به چشم بیاید. صندلی ها نیز راحت به نظر می رسند و انکانات تنظیمی کاملی دارند.  نام هارمن کاردون نیز روی پوشش توری بلندگوها نظر ما را به سمت خود جلب می کند.

قیمت پایه این کوسه بالغ برابر با 95400 دلار اعلام شده است. نمونه مورد بررسی ما قیمتی برابر با 101650 دلار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: