May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۹۱۹۷
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
0
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: مراجع ذی صلاح روسیه قرار است که تا اول بهمن ماه نظر خود را برای صادرات محصولات لبنی اعلام کند اما بنده خوش بین هستم که این امر صورت می‌گیرد.
آغاز صادرات محصولات لبنی از اول بهمن ماهپول‌نیوز- مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی در حاشیه مراسم بررسی مسائل صادرات به روسیه اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اتاق بازرگانی  جلساتی تشکیل می‌شود و دستگاه‌های حاکمیتی با حضور در این مراسم آخرین اخبار را رد و بدل می‌کنند تا ببینند برای سیاستی که دولت برای افزایش رونق صادرات غیر نفتی که می‌تواند در تولید کننده پویایی ایجاد کند چگونه می‌تواند به نتیجه برسد.

وی افزود: برای انتها و ابتدای صادرات به روسیه کارهای زیادی صورت گرفته به طوری که اثرات آن مشهود است و گفتنی است هیچ ممنوعیتی به طور مشخص برای صادرات میگو وجود ندارد و باید همواره فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اقتصادی به تجار کمک کنند تا صادرات رونق بگیرد.

خلج با اشاره به صادرات فراورده های لبنی گفت: حدود سه هفته گذشته مراجع ذی صلاح روسیه به ایران آمدند و موافقت نامه خوبی میان معاون نخست وزیر روسیه و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور صورت گرفت و نهایتاً دامپزشکی ایران متعهد شد که می‌تواند الزامات آنها را رعایت کند اما قرار است که مراجع ذی صلاح روسیه تا اوایل بهمن ماه نظر خود برای صادرات محصولات لبنی را ارائه کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به موافقت نامه صادرات محصولات لبنی بیان کرد: بنده خوش بین هستم که این امر صورت می‌گیرد هرچند که بدیهی است که یک مسئول ر سمی تا زمان یکه نامه رسمی دریافت نکرده نبایدبه آن را به عنوان خبرقطعی بیان کند و همواره بایستی بعد از موافقت نامه اولیه یک سری گاوداری‌ها الزامات در آنها به گونه‌ای محقق شود که شیر خام بهداشتی منطبق با معیارهای آنها باشد و از طرفی یک سری کارخانجات  که کد ir دریافت کردند فراورده‌های لبنی راتولید و صادر کنند.

وی با اشاره به صادرات گوشت مرغ و سایر فرآورده‌های طیور یادآور شد: مراجع زیر صلاح روسیه قرار است که نظر خود را در خصوص صادرات گوشت مرغ و فراورده‌های طیور تا نیمه دوم بهمن ماه اعلام کنند.

خلج در خصوص 19 شرکت صادر کننده میگو به روسیه گفت: در واقع از ابتدا 100 شرکت فراوری فراورده‌های شیلاتی که به انظارت دامپزشکی کد دریافت کرده‌اند می‌توانند فراورده های میگو آبزیان دریایی و خاویار را به کشور های دیگر صادر کنند اما در مورد روسیه باید گفت که تنها 19 شرکت روی سایت آنها قرار گرفته و بدیهی است هر شرکت جدیدی که متقاضی باشد محدودیتی ندارد به طوری که می‌توانیم آنها  را بلافاصله معرفی کنیم اما اکنون تنها 19 شرکت فراورده‌های شیلاتی متقاضی صادرات فراورده‌های میگو به روسیه بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: