کد خبر: ۱۷۳۶۹۲
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
0
دبیرکل اتاق تعاون با بیان اینکه در برنامه ششم هدف کمّی برای بخش تعاون دیده نشده است، گفت: کاهش سالانه 6درصد از تصدیگری‌های دولت متضمن تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
پول‌نیوز - دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در برنامه ششم هدف کمّی برای بخش تعاون دیده نشده است، گفت: اگر در طول برنامه ششم دولت سالانه 6 درصد از تصدیگری‌های خود را کاهش دهد، اقتصادی پویا با رعایت مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت.

ماشاء الله عظیمی اظهار کرد: در بررسی و مطالعه برنامه ششم احساس کردیم که هنوز سایه تفکر دولتی روی آن سنگینی می‌کند البته مجلس به بخش‌هایی از ضعف برنامه پی برده و ما نیز در اتاق تعاون ایران نقطه نظراتی در خصوص روح حاکم بر برنامه ارائه کردیم.

وی با طرح این پیشنهاد که دولت سالانه 6 درصد از اقتصاد خارج شود، افزود: اگر سالهای برنامه ششم به خروج سالانه 6 درصد از تصدیگر‌ی‌های دولت در اقتصاد منجر شود در آن صورت برنامه‌ای درون زا، مطلوب با رعایت الزامات و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت.

عظیمی همچنین انتقال احکام برجا مانده از برنامه پنجم به برنامه ششم را خواستار شد و گفت: برنامه پنجم اگرچه برای بخش تعاون در موضع تصویب بسیار عالی بود اما متاسفانه بخش اعظمی از آن در حوزه تعاون به اجرا در نیامد لذا درخواست ما این است که احکام و موارد برجا مانده از برنامه پنجم عینا به برنامه ششم منتقل شود.

دبیرکل اتاق تعاون ایران در ادامه در پاسخ به این پرسش که سهم بخش تعاون در برنامه ششم چگونه دیده شده است؟ گفت: در برنامه پنجم توسعه سهم بخش تعاون 25 درصد پیش بینی شد ولی در برنامه ششم هدفگذاری کمّی برای بخش تعاون دیده نشده است.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که مایل بودیم در برنامه دیده شود خرید خدمات از شرکتهای تعاونی بود که البته در برخی موارد قید شده است ولی در مجموع اگر دو برنامه پنجم و ششم را با هم مقایسه کنیم آیتم‌های موثر برای توسعه بخش تعاون در برنامه پنجم بیشتر بوده است.

به گفته عظیمی برنامه ششم نقاط قوتی همچون استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه بانک‌های توسعه‌ای از جمله بانک توسعه تعاون و بهره‌گیری از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به فرصت موجود برای بررسی برنامه ششم، کارگروهی به منظور بررسی نیازهای بخش تعاون و استفاده از نظرات و تجربیات اتاق تعاون در برنامه ششم تشکیل شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: