April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۳۷۹۶
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
0
رئیس مرکز مطالعات ایران در انستیتو شرق شناسی روسیه گفت: وابستگی های ایران به درآمدهای نفتی کاهش یافته است و برنامه های این کشور با موفقیت اجرا می شود.
پول‌نیوز - نینا مامدووا، رئیس مرکز مطالعات ایران در انستیتو شرق شناسی روسیه گفت: وابستگی های ایران به درآمدهای نفتی کاهش یافته است و برنامه های این کشور با موفقیت اجرا می شود.

مامدووا گفت: ایران از مدتها پیش برنامه تغییر ساختار صادرات را اجرا می کند و برنامه های این کشور برای افزایش صادرات غیرنفتی جریان دارد و موفقیت های بزرگی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی ایران دهها برابر افزایش یافته و این کشور انواع محصولات صنعتی همچون خودرو و محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف صادر می کند.

مامدووا با بیان این که این نکته مثبت در صادرات ایران است، اظهار کرد: این امر موجب توسعه همکاری های بازرگانی میان ایران و روسیه شده است و مسکو به وارد کننده عمده محصولات کشاورزی تهران تبدیل می شود.

کارشناس ارشد روس یادآوری کرد: ایران و روسیه موافقت نامه زیادی را امضا کرده اند که امیدواریم به اجرا درآیند.

وی تصریح کرد: دو کشور در عرصه فناوری های پیشرفته، ساخت نیروگاه های هسته ای و حرارتی با یکدیگر همکاری می کنند و مبادلات بازرگانی دو کشور در حال گسترش و شکوفایی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: