May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: با برنامه ریزی انجام شده اعزام نیروی كار به خارج از كشور در پایان كار دولت دكتر روحانی رییس جمهوری به 11 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

عیسی منصوری عصر سه شنبه در كارگروه اشتغال استان گلستان افزود: اكنون حمایت از اعزام نیروی كار به خارج از كشور در دستور كار قرار گرفته است.

به گفته وی برای تحقق برنامه اعزام نیروی كار به خارج از كشورتلاش می شود تا از دفاتر كاریابی كه امكان راه‌اندازی در خارج كشور را دارند حمایت كنیم و این واحدها به نیروی ایرانی خارج كشور خدمات بدهند.

وی افزود: امسال برنامه ریزی شده است تا افزون بر یك هزار نفر نیروی كار به خارج از كشور اعزام شوند.

طرح حركت در 200 شهرستان

وی با بیان این كه امسال طرح حركت در 200 شهرستان كشور اجرایی می شود، گفت: این طرح با هدف شناسایی بیشترین رشته های متقاضی فعالیت، هم اكنون آغاز شده است.

منصوری افزود: در این طرح از همه استان ها درخواست شده است تا جمعیت بیكاران خود را به طور دقیق شناسایی كنند.

به گفته وی اجرای طرح حركت در سه لایه ایجاد اشتغال با هدف عرضه اقتصادی و تقاضای اقتصادی دنبال می شود، گفت: در لایه نخست به دنبال طرح‌های خرد هستیم یعنی شناسایی رشته فعالیت‌هایی كه اقتصاد منطقه را تشكیل می‌دهند در دستور كار است با تأكید بر این كه بومی‌سازی به جای تخصیص پول، رویكرد دولت یازدهم در بخش اشتغال است.

وی گفت: در لایه دوم رسته فعالیت‌هایی را كه در اولویت هستند، حمایت می‌كنیم؛ یعنی 20 درصد رسته فعالیت‌هایی كه 80 درصد اشتغال هر استان را پوشش می‌دهند، شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

معاون وزیر تعاون افزود: لایه سوم در حوزه دیده شدن سیاست های كلان و رفع موانع قوانین تولید رقابت پذیر است.

به گفته وی پیش بینی می شود چار چوب اجرای طرح مزبور تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری پایان یافته و پس از آن عملیاتی شود.

وی با بیان این كه تاكنون در توسعه كارآفرینی در استان ها در قالب طرح حركت در لایه نخست، طرح های راه اندازی مدرسه كفش در خراسان رضوی، مركز طراحی كفش در تبریز، توریسم گردشگری در سمنان، آی تی در كردستان راه اندازی شده است، گفت: قرار است در هفته آینده نیز در استان گلستان توسعه كارآفرینی زنبورداری راه اندازی شود.

منصوری افزود: برای عملیاتی شدن طرح حركت (لایه نخست ) در سطح كشور قرار است امسال در توافقی چهارجانبه بین وزارت تعاون با دستگاه هایی چون معاونت روستایی دفتر ریاست جمهوری، وزارت كشور و كمیته امداد توسعه كارآفرینی در30 شهرستان به اجرا درآید.

پیشتر معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفته بود، ایجاد حداقل 200 هزار شغل در قالب طرح 'حركت' برنامه دولت برای كاهش نرخ بیكاری است.

667 شغل خالص در بنگاه های كوچك

معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته 667 شغل خالص ایجاد شده در كشور بیشتر در بنگاه های كوچك بوده است.

وی افزود: اگر نیروی كار از بخش صنعت كشور ریزش كرده است ولی به لحاظ وجود بنگاه های غیر رسمی اشتغال در سطح كشور كه از ویژگی ایران به شمار می رود، ریزش نیروی كار از بخش صنعت به سمت غیر رسمی رفته و جذب كار شده اند.

منصوری با گلایه از نداشتن برنامه اشتغال محور در كشور گفت: ما برنامه اشتغال محور نداشته ایم و برنامه ها رشد محور بوده است، نداشتن برنامه اشتغال محور دلیل بر این است كه نمی خواهیم موانع اشتغال را در كشور اصلاح كنیم.

وی بر سرمایه گذاری و كار جمعی در حوزه توسعه آفرینی در ایجاد اشتغال در كشور تاكید كرد.

برچسب ها: اعزام نیروی کار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: