May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۴۶۴
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
0
بارکیندو از مدیران کارآزموده صنعت نفت نیجریه است و مسوولیت دبیرکلی اوپک را دوشنبه گذشته از عبدالله سالم البدری دبیرکل قبلی این سازمان تحویل گرفت.
دبیرکل جدید اوپک کار خود را آغاز کردپول‌نیوز -محمد بارکیندو دبیرکل جدید سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک) فعالیت خود را آغاز کرد.

بارکیندو از مدیران کارآزموده صنعت نفت نیجریه است و مسوولیت دبیرکلی اوپک را دوشنبه گذشته از عبدالله سالم البدری دبیرکل قبلی این سازمان تحویل گرفت و به یک دوره طولانی کشمکش میان اعضای این گروه بر سر اینکه چه کسی دبیرکل بعدی باشد، پایان داد.

سی ان بی سی افزود: البدری لیبی تبار 9 سال سمت دبیرکلی اوپک را در اختیار داشت و انتظار می رفت در سال 2012 این سمت را ترک کند، اما دوره دبیرکلی وی به دلیل بن بست بوجود آمده میان عربستان سعودی ایران و عراق بر سر جانشین وی تمدید شد.

کشور نیجریه که از اعضای اوپک است، بارکیندو را در اوایل سال 2016 برای این سمت پیشنهاد کرد و اعضای این سازمان سرانجام در آخرین نشست خود در ماه ژوئن گذشته با دبیرکلی وی موافقت کردند.

بارکیندو رییس سابق شرکت ملی نفت نیجریه، پیش از این نیز در سال 2006 به عنوان جانشین دبیرکل اوپک انجام وظیفه کرده بود.

اوپک که پس از عضویت گابن در این سازمان در ابتدای ماه ژوئیه دارای چهارده عضو است، تقریبا یک سوم نفت خام دنیا را تولید می کند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: اپک ، دبیر کل ، بارکیندو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: