April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۴۹۷۸
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
0
به گفته نجفی، دولت یازدهم رشد اقتصادی را از منفی 6.2 درصد در سال 92 به مثبت 4.8 درصد افزایش و تورم 40درصدی را به 9 درصد تنزل داده اما متاسفانه زبان دولت در توضیح مقداری الکن است.
پول‌نیوز - مشاور رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت به‌رغم موانع و دشواری‌ها خوب عمل کرده است، گفت: دولت یازدهم رشد اقتصادی کشور را از منفی 6.2 درصد در سال 92 به 4.8 درصد مثبت افزایش داده و تورم 40درصدی به 9 درصد تنزل پیدا کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد کلان پول‌نیوز، محمدعلی نجفی در آیین آغاز به کار کانون جوانان حزب کارگزاران سازندگی استان کرمان اظهار داشت: همچنین میزان صادرات نفت به 2.5 میلیون بشکه رسیده و میزان صادرات غیرنفتی در سال 94 برای نخستین بار بیش از واردات بوده که در اقتصاد مقامتی نیز مشخص شده است.

وی افزود: طرح تحول سلامت باعث رضایت‌مندی نسبی بین اقشار جامعه شد اما فشار مالی از این بابت به دولت وارد آمد.

مشاور رئیس‌جمهوری ادامه داد: میزان واردات مواد غذایی از 8 میلیارد و 200 میلیون دلار در سال های گذشته به پنج میلیارد دلار رسید که نشان می دهد کشور در برخی اقلام غذایی به خودکفایی رسیده است و در تولید گندم به مرز خودکفایی رسیدیم.

وی بیان داشت: تولید خودرو با کمک ها و برنامه های دولت از رکود خارج شده و به تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال رسیده و تولید گاز نیز 50 درصد افزایش یافته است.

نجفی افزود: تحول در حال انجام است اما متاسفانه زبان دولت در توضیح مقداری الکن است و این انتقادی است که بسیاری از طرفداران دولت مطرح می کنند و امیدواریم در دولت دوم تحرک آقای دکتر روحانی بیشتر شود.

وی ادامه داد: عده ای به اسم دور زدن تحریم ها منافع ملی را دور زدند و مسئله بابک زنجانی شاید بزرگترین بود اما تنها پدیده از این نوع نبود و بعضی از آنها هنوز اعلام نشده است.

مشاور رئیس‌جمهوری اظهار داشت: گفته می شود 70 درصد جوانان دانشگاهی فعالیت سیاسی و اجتماعی ندارند که این خطر برای آینده جامعه است و اگر جوان احساس مسئولیت نکند در آینده در جامعه پیشتاز و متعالی نخواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار داشت: براساس آمارهای رسمی 2 میلیون و 700 هزار بیکار در کشور است و در جامعه اسلامی با این میزان بیکار آیا نباید دغدغه خود را روی این مساله متمرکز کرد و مسائل سیاسی و جناحی و شخصی را کنار گذاشت.

نجفی با اشاره به 11 میلیون حاشیه نشین در اطراف شهرها اظهار کرد: حدود 2 میلیون و 600 هزار زن سرپرست خانواده داریم که 50 درصد آنها زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و فقط 50 درصد درآمد دارند، آیا این در جامعه اسلامی قابل قبول است.

وی با بیان این مطلب که برخی از ناهنجاری های به مرحله بحرانی رسیده است گفت: حدود سه میلیون نفر معتاد سنگین داریم، ناهنجاری ها و بحران های اجتماعی بخشی از واقعیت های جامعه است که ممکن است مورد علاقه ما نباشد اما وجود دارند.

مشاور رئیس‌جمهوری تصریح کرد: باید همه ارکان جامعه دست در دست یکدیگر دهند و همه نیروها کمک کنند تا این شرایط دشوار طی شود و برخی از توطئه های خارجی و برخی از بی انصافی های نسبت به کار دولت را طی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: