May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۵۰۳۶
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
0
از زمان سفر مدیرعامل گروه ولوو به ایران (اسفندماه 1394) مذاکرات این شرکت با یک طرف ایرانی برای اخذ نمایندگی رسمی از این شرکت به صورت محرمانه کلید خورده و همچنان در حال انجام است.
معمای نمایندگی ولوو پیچیده تر شد/ پای یک شرکت دیگر در میان است

پول‌نیوز - روز گذشته خبری به استناد نامه ای از سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صنعت منتشر شد که حاکی از احیای مجوز فعالیت شرکت "افرا موتور" به عنوان واردکننده محصولات ولوو در ایران بود.

بنابراین خبر، افراموتور که پیش از این مجوزش به دلیل شکایت مشتریان از نامناسب بودن خدماتش باطل شده بود، اجازه از سرگیری فعالیت خود را از دبیرخانه هیات عالی نظارت مرکز اصناف و بازرگانان ایران گرفته بود.

اما به فاصله کوتاهی از انتشار این خبر، یک خبر دیگر روی خروجی یکی از خبرگزاری ها قرار گرفت که نشان می داد این مجوز (گواهی) روی سامانه ایرانیان اصناف (سامانه معرفی نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران منعکس نشده است.

صبح امروز اما این موضوع در سامانه نیز انعکاس یافت اما با این حال یدالله صادقی، رییس مرکز اصناف و بازرگانان امروز درحاشیه نشست خبری خود در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتبار این مجوز را موقتی خواند و به خبرنگار پول نیوز نیز گفت: در روزهای گذشته علاوه بر پاسخ منفی ولوو به استعلام اولیه ما درخصوص این نمایندگی، نامه ای از شرکت مادر به دست ما رسیده که نافی هرگونه ارتباط با این شرکت داخلی با شرکت سوئدی بوده و خواستار توقف فعالیت نمایندگی خودخوانده ولوو در ایران است.

ظاهرا بنا بر این نامه، مذاکرات ولوو با یک شرکت ایرانی دیگر درخصوص اعطای نمایندگی رسمی و انحصاری در حال نهایی شدن است.

بر این اساس، نامه ای که به تاریخ 18 دی ماه جاری با امضای صادقی به افراموتور ارسال شده، برای رهایی خریداران محصولت ولوو از سرگردانی و جلوگیری از شانه خالی کردن واردکننده از ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات این خودروها بوده است.

این نامه همچنین از متضرر شدن افراموتور بابت فروش نرفتن خودروهای وارداتی موجود در انبار شرکت و ایجاد شائبه متولی نداشتن این برند در ایران تا تعیین تکلیف نهایی آن جلوگیری می کند.

منابع آگاه می گویند از زمان سفر مارتین لانتستد، مدیرعامل گروه صنعتی ولوو به ایران (اسفندماه 1394) مذاکرات این شرکت با یک طرف ایرانی برای اخذ نمایندگی رسمی از این شرکت به صورت محرمانه کلید خورده و همچنان در حال انجام است.

شنیده های تأییدنشده حاکی از آن است که در این ماجرا، نام یکی از دوخودروساز بزرگ کشور به میان آمده است.

در هر حال به نظر می رسد، افراموتور برای بقای خود باید علاوه بر بالابردن میزان رضایت مشتریانش از خدمات پس از فروش و تلاش برای تماس مستقیم با ولوو، خود را برای حضور شرکتی دیگر آماده کند که شاید علاوه بر پیگیری اخذ نمایندگی واردات CBU از ولوو، در سودای واردات خودروهای این شرکت سوئدی به صورت SKD و CKD هم هست.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: