May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۵۶۸۹
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
0
حسن مرتجی مجری نمایشگاه و همایش تخصصی «ایران پروژه» در ترکمنستان در این زمینه گفت: سومین دور این نمایشگاه 10 الی 12 اسفند ماه سال جاری در این کشور برگزار خواهد شد.
نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» در ترکمنستان برگزار می‌شودپول‌نیوز -نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» و همایش مشترک فعالان اقتصادی و تجاری ایران و ترکمنستان اسفند ماه سال جاری در «عشق‌آباد» برگزار می‌شود.

«حسن مرتجی» مجری نمایشگاه و همایش تخصصی «ایران پروژه» در ترکمنستان در این زمینه گفت: سومین دور این نمایشگاه 10 الی 12 اسفند ماه سال جاری در این کشور برگزار خواهد شد.

به گفته وی، سومین نمایشگاه «ایران پروژه» و همایش تخصصی مشترک ایران و ترکمنستان در محل ساختمان و سالن جدید اتاق صنایع و بازرگانی این کشور در عشق‌آباد برگزار خواهد شد.

مرتجی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه و همایش تخصصی «ایران پروژه» با مساعدت تشکل‌ها و نهادهای مربوطه کشورمان از جمله سفارت ایران در عشق‌آباد و با موافقت دولت ترکمنستان، سازمان‌دهی و برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر تدارکات لازم جهت اجرای این برنامه‌ها در بالاترین سطح در 2 کشور در دست اجرا است.

وی افزود: نمایشگاه تخصصی کشورمان و همایش مشترک بخش خصوصی و دولتی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با محوریت نفت و گاز، پتروشیمی، ساختمان، صنعت برق، آب، صنایع غذایی، بانکداری، صنعت خودروسازی، کشاورزی، تجهیزات پزشکی، حمل‌ و نقل ریلی، گردشگری، توریسم درمانی و صنعت بیمه با هدف توسعه حجم صادرات غیر نفتی کشور و نیز به ­منظور برقراری امکان مراودات و مبادلات تجاری فی­‌مابین تجار و بازرگانان 2 کشور برگزار می‌شود.

این فعال اقتصادی ایران در ادامه تصریح کرد: تجهیزات و سازه‌­های مهندسی صنعتی، پروژه‌­های فنی و مهندسی، توسعه شهری، صدور خدمات فنی و مهندسی مربوطه در زمینه‌های ساخت و ساز، راه‌سازی، پل‌­سازی، آسفالت و انتقال لوله­‌های نفت و گاز شرکت‌های ایرانی از دیگر بخش‌های مهمی هستند که قرار است در نمایشگاه و همایش مذکور در عشق‌آباد به نمایش گذاشته شوند.

مرتجی با تأکید بر اهمیت نمایشگاه‌ها و همایش‌های تجاری در شناخت بیشتر از توانمندی‌های بخش‌های مختلف تولیدی و امکانات ایران و ترکمنستان در تأمین نیازهای متقابل، گفت: شرکت‌های ایرانی و صاحبان صنایع کشور با حضور در نمایشگاه مذکور می‌توانند با ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی در ترکمنستان بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه اختصاصی و تخصصی شرکت‌ها و صاحبان صنایع ایرانی در ترکمنستان نقش مهمی را در ارتقای سطح روابط تجاری و سرمایه‌گذاری 2 کشور همسایه در حوزه‌های بازرگانی و تعاملات اقتصادی و تجاری ایفا می‌کند.

مرتجی با اشاره به اینکه بازار بالقوه ترکمنی می‌تواند دروازه ورود پررنگ‌تر و مؤثرتر ایران به بازارهای آسیای مرکزی و اوراسیا باشد، گفت: دولت ترکمنستان برای صنعت حمل و نقل و ترانزیت کالا نیز اهمیت زیادی قائل است و افتتاح خط‌آهن 3 جانبه «ایران-ترکمنستان-قزاقستان»، افتتاح ساختمان جدید فرودگاه بین‌المللی و راه‌اندازی خط هوایی بین تهران و عشق‌آباد در آینده نزدیک و نیز اجرای طرح‌های زیرساختی در داخل این کشور گواه بر گفته‌‌های فوق می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و سنتی بین ملت ایران و ترکمنستان می‌تواند در گسترش مناسبات تجار و بازرگانان بین 2 کشور کمک زیادی باشد و در حاشیه نمایشگاه تخصصی و همایش همزمان با آن، فعالان اقتصادی، تجاری و صنعتی ایرانی و ترکمنی، با انجام مذاکرات و دیدارهای مستقیم و گردهمایی، آشنایی بیشتری با ظرفیت‌های متقابل خواهند یافت.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: