May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارنامه امسال شهرک ها و نواحی صنعتی
کد خبر: ۲۱۹۸۴۱
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
0
در دولت یازدهم با فعال سازی 832 واحد تعطیل، 33 هزار و 574 نفر مشغول کار شدند که سهم دوران پس از برجام (از دی ماه 1394) با رشد 31درصدی این روند ایجاد 13 هزار و 890 شغل در کشور بود.
پول‌نیوز، محسن مؤاخذ - بنابراعلام سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، در 11 ماهه امسال یک هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور، یک میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات داشتند.

با این حال همچنان بسیاری از واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک ها و نواحی با مشکل کمبود نقدینگی برای سرمایه در گردش و پاسخگویی به بدهی های بانکی خود دست و پنجه نرم می کنند.

هرچند یکی از مزیت های استقرار واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی، کاهش هزینه سرمایه گذاری است اما رکود فراگیر این گونه مزایا را تحت الشعاع قرار داده است. از این رو سازمان صنایع کوچک با همکاری سازمان بورس سعی در رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی از طریق بازار سرمایه دارد.

همچنین با فراهم سازی زیرساخت های عمرانی و همچنین اعطای هفت تا 13 سال معافیت مالیاتی، سعی شده فضایی مناسب برای حضور سرمایه گذاران در این مناطق آماده شود.

بر اساس آماری که تا پایان آذرماه امسال منتشر شده است، ٣٩ هزار و ٨٧ واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده و به بهره برداری رسیده اند.

همچنین بر اساس گزارشی که دی ماه امسال مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ارایه کرد، نزدیک به 46 درصد واحدهای صنعتی کشور در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند و واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی ٧٩٠ هزار و ٩٠٠ شغل ایجاد کرده اند.

رشد سرمایه گذاری

در 9 ماهه نخست امسال 39 هزار و 87 واحد صنعتی به بهره برداری رسید که سرمایه گذاری برای آنها با 11 درصد افزایش نسبت به 9 ماهه پارسال 60 هزار و 550 میلیارد ریال بود.

در این دوره، 832 واحد صنعتیِ غیرفعال و تعطیل، دوباره راه اندازی شد تا شمار بازگشت این واحدها به چرخه تولید در دولت یازدهم به 2 هزار و 855 واحد برسد.

در مجموع در دولت یازدهم با راه اندازی این تعداد واحد تعطیل، 33 هزار و 574 نفر مشغول کار شدند که سهم دوران پس از برجام (از دی ماه 1394)، ایجاد 13 هزار و 890 شغل در سراسر کشور بود.

در دوران پسابرجام نیز نسبت به دوره پیش از آن، بازفعال کردن واحدهای تولیدی متوقف 31 درصد رشد کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: