کد خبر: ۲۲۸۴۳۸
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
0
یدالله صادقی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که محصولات تولیدکنندگان و واردکنندگان با حداقل ۱۲ تا ۱۵ درصد تخفیف به دست مشتری نهایی برسد.
پول‌نیوز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تاثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کاهش قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده نهایی اظهار کرد: در حال حاضر حداقل ۲۰۰ هزار واحد صنفی خرده‌فروش در سطح کشور وجود دارد.

یدالله صادقی صبح امروز در اولین گردهمایی اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور حضور یافته و در قالب صحبت‌های خود تاکید کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که محصولات تولیدکنندگان و واردکنندگان با حداقل ۱۲ تا ۱۵ درصد تخفیف به دست مشتری نهایی برسد.

وی همچنین اظهار کرد: در توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ما و بخش صنعت دیدگاهی نزدیک به یکدیگر داریم و همگان به دنبال آن هستیم که شرایطی ایجاد شود که تمام ذینفعان این حوزه اعم از تولیدکننده و مشتری شرایط بهتری را تجربه کنند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در عین حال از تلاش برای تدوین سند توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و افزود: رویکرد کلی دولت آن است که سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزایش پیدا کند. برای همین از وضع موجود به سمت وضع مطلوب گام برداریم اما در هر صورت باید این نکته را هم مدنظر داشت که اکنون افرادی که به شیوه سنتی در بخش خرده‌فروشی فعالیت دارند به نوعی در برابر این جریان مقاومت خواهند کرد و نه دولت و نه بخش دیگری صلاح نمی‌داند به گونه‌ای باشد که به این بخش صنعتی وارد شود.

صادقی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر سهم هر واحد صنفی در اشتغال حدود ۲.۵ نفر است که در مجموع می‌توان گفت سه میلیون نفر در این بخش‌ها مشغول به فعالیت هستند که به هر صورت نمی‌توان به این جمعیت بی‌توجه بود، چرا که این بخش حتی خود به اشتغالزایی پرداخته و در موارد متعدد شرکت‌هایی مانند شرکت‌های پخش را ایجاد کرده است که به هرحال این موضوع نوعی پتانسیل به‌شمار می‌رود.

وی در ادامه یادآور شد: با این وجود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف‌هایی حدود ۱۵ درصد نیز به مشتریان داده می‌شود که همین موضوع موجب می‌شود اقبال مشتریان به سمت این فروشگاه‌ها باشد. حال راهکاری که در این زمینه می‌توان به کار گرفت می‌توان آن باشد که ما به نوعی واحدهای صنفی موجود را به یکدیگر زنجیر کنیم تا بدین ترتیب با حضور افرادی که در بخش سنتی مشغول به کار هستند فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایجاد شود.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار واحد خرده‌فروشی در سطح کشور وجود دارد که از اهداف دولت نوسازی شبکه توزیع و شفافیت اطلاعات در این بخش است و تلاش دارد به گونه‌ای عمل کند که موجبات فرار سرمایه فراهم نشود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: