May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۱۱۱۳
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
0
پول‌نیوز - مسئولیت انفجار مهیب صبح امروز چهارشنبه در کابل را که 100 کشته و 400 زخمی برجا گذاشت، گروه تروریستی داعش به عهده گرفته است. این دومین حمله خونین عناصر داعش در پایتخت افغانستان در کمتر از سه ماه گذشته است.

داعش در 18 اسفندماه نیز حمله مرگباری را به بیمارستان ارتش در مرکز کابل انجام داد که 30 کشته و بیش از 50 زخمی برجا گذاشت. 

باوجود این که مقام های افغانستان و مسئولان دستگاه های امنیتی این کشور می گویند، داعش در این کشور پایگاهی ندارد و تحرکات آنان کاملا زیر نظر است ، اما شواهد نشان می دهد که این گروه بتدریج در حال گسترش فعالیت های خود در پایتخت افغانستان است. 

منابع امنیتی حاضر در محل انفجار امروز در مقابل دفتر امنیت ملی و نزدیک سفارت آلمان در کابل گفتند که یک تانکر آب مملو از مواد منفجره در جلوی دفتر امنیت ملی و شرکت مخابرات «روشن» یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی افغانستان، منفجر شد و اغلب ساختمان های اطراف را تخریب کرد. 

تمامی خیابان های منطقه وزیراکبرخان دارای ایست های بازرسی متعددی است و خودروهای سواری برای عبور از این منطقه چندین بار بازرسی می شوند و از نظر امنیتی تدابیر شدیدی در این منطقه اتخاذ شده است، اما در چنین شرایطی یک تانکر آب، مملو از مواد منفجره خود را به امنیتی ترین منطقه کابل رسانده است. 

هنوز مشخص نیست که هدف این عملیات انتحاری کدام نهاد داخلی یا خارجی بوده است، اما عامل انتحاری هنگامی که با پرسش ماموران مستقر در نزدیکی یکی از دفاتر امنیت ملی افغانستان مواجه می شود و احساس می کند که راه گریزی برای وی باقی نمانده است، تانکر مملو از مواد انفجاری را منفجر می کند. 

نکته قابل تامل این است که این انفجار قوی در منطقه دیپلماتیک و در فاصله کمتر از یک کیلومتر با کاخ ریاست جمهوری و قصر سپیدار رئیس اجرائی و محل سکونت «حامد کرزی» رئیس جمهوری پیشین افغانستان و در نزدیکی سفارتخانه های آلمان، انگلیس، ایران، ترکیه و یکی از مقرهای نیروهای ناتو روی داده است. 
منبع: ایرنا
برچسب ها: کابل ، انفجار بمب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: