April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۸۶۴۰
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
0
صعود 16 پله‌ای ایران در مسابقات جهانی مهارتپول‌نیوز - رویدادهای مهم این هفته در حوزه کار و تعاون به خبر موفقیت تیم مهارت آموزان کشورمان در مسابقات جهانی مهارت و دیدار وزیر کار با هیات رییسه اتاق تعاون ایران اختصاص داشت.

در هفته‌ای که گذشت تیم ملی مهارت آموزان کشورمان با حضور در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۷ ابوظبی، در ۲۹ رشته مهارتی به رقابت پرداختند و موفق به کسب یک مدال طلا در رشته آکواترونیک، یک مدال برنز در رشته لوله کشی و پنج دیپلم افتخار در رشته‌های جوشکاری، الکترونیک،‌ طراحی وب، رباتیک و مهندسی مکانیک شدند.

با کسب این موفقیت، تیم ملی مهارت آموزان ایران توانست جایگاه خود را تا 16 پله ارتقاء و رتبه بیست و یکم را به خود اختصاص دهد.

تیم ایران در چهل و سومین دوره از مسابقات جهانی مهارت که دو سال پیش در برزیل برگزار شد در رده سی و هفتم قرار گرفت.

معاون وزیر کار پیشتر از اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی صندوق کارآفرینی امید به مدال آوران خبر داده و گفته بود علاوه بر این وام، سازمان فنی و حرفه‌ای نیز به همه مدال آوران مسابقات ملی مهارت برای حضور در مراحل بعدی و با هدف آمادگی بیشتر وام ۵۰ میلیون تومانی اعطا خواهد کرد.

 چهل و چهارمین دوره مسابقات مهارت آموزی جهان با حضور ۵۹ کشور صاحب نام دنیا برگزار شد که کشورهای برزیل،‌ کره و چین به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با دو شرکت خدمات بازرگانی از دیگر رویدادهای هفته جاری بود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این مراسم، آموزش‌های مهارتی را همچون پلی دانست که دنیای دانش را به دنیای کسب و کار متصل می‌کند.

وی گفت: تمام صنایع بزرگ جهان که مدار تعالی و توسعه را طی کرده اند، نهاد آموزش را به عنوان پیش نیاز توسعه، رشد و بهره وری در کنار خود داشته‌اند.

سازگارنژاد انتقال تکنولوژی آموزشی در کنار ورود، خرید و انتقال تکنولوژی به کشور را امری ضروری دانست و گفت: توسعه منابع انسانی با همراهی شرکای اقتصادی امکانپذیر است و رمز موفقیت سازمان فنی و حرفه‌ای همکاری گسترده و تنگاتنگ با بخش خصوصی است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور حلقه مفقوده نظام آموزش کشور را در اتصال به صنعت دانست و بر ضرورت پیوند میان آموزش و صنعت در راستای توسعه کشور تاکید کرد.

در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با هیات رییسه اتاق تعاون ایران دیدار و گفت وگو کرد.

محورهای مهم دیدار وزیر کار با اتاق تعاون ایران بررسی ابهامات موضوع مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح ساختار سرمایه‌ای بانک توسعه تعاون و رفع مشکلات تعاونی‌های مرزنشینان بود.

در این دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خرسندی از عملکرد اتاق تعاون ایران، به همسو بودن وزارت تعاون و اتاق تعاون اشاره کرد و از برنامه‌های حمایتی  بخش تعاون در دولت دوازدهم خبر داد.

به گفته علی ربیعی، وزارت تعاون از تمام توان و ظرفیت خود برای حمایت و توسعه بخش تعاون استفاده خواهد کرد.

عبدالهی - رییس اتاق تعاون ایران - نیز بر ضرورت تامین مالی تعاونی‌ها از طریق حضور در بازار سرمایه، تقویت تعاونی های اعتباری و توسعه تعاونی‌ها در مناطق محروم و روستایی تاکید کرد.

او با بیان اینکه در بخش تعاون کمبود قانون وجود ندارد، گفت: ضرورت اجرای قوانین موجود در بخش تعاون بیش از پیش احساس می شود و انجام آن رشد و توسعه بخش را به دنبال خواهد داشت.

کمک به اتاق‌های تعاون برای توسعه مدیریت تعاونی‌ها و نظارت بر عملکرد آنها از دیگر محورهای گفتگو در این نشست بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: