May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
با بر دستور علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی
کد خبر: ۲۶۰۹۲۹
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
0
وزیر کار: بدون هیچ گونه ملاحظه ای و برای آخرین بار ابلاغ می نمایم چنانچه مدیری به جای کار حرفه ای به دنبال ارتباطات با ذینفعان من غیر حق و یا انتصابات سیاسی باشد بی درنگ عزل خواهد شد.
به کارگیری سیاسی‌ها ممنوع!پول نیوز-فسادهای مالی در صندوق‌های بازنشستگی، شستا و ... بالاخره کار را به جایی رساند که وزیر کار استخدام سیاسیون را ممنوع اعلام کند.
سیاسیونی که پیش‌تر در لفافه و امروز به صراحت از آن‌ها به عنوان عامل ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی نام برده می‌شود.

مدیرعامل جدید این صندوق در نشست خبری خود اعلام کرد که شستا حیات خلوت سیاسیون شده بود. میلیاردها تومان بدهی این صندوق‌ها باعث شده این روزها دولت متحمل پرداخت سالانه 40 تا 45 هزار میلیارد تومان از بودجه دولت که بیت المال است شود تا حقوق‌ بازنشستگان عقب نیفتد.

امروز بالاخره حداقل روی کاغذ اتفاقی افتاده که می‌توان نسبت به آثار آن امیدوار بود. وزیر کار در بخشنامه‌ای به سازمان‌ها و نهادهای تابعه این وزارت‌خانه خواستار ممنوعیت بکارگیری منسوبین به افراد سیاسی در سطوح مدیریتی شرکت ها و هلدینگ های تابعه به آنها شد.

روابط عمومی وزارت کار به پول نیوز می‌گوید که در این بخش‌نامه آمده است:
«فساد اداری و مالی در هر جامعه ای یک معضل فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی بوده و به عنوان مهمترین عامل شکاف بین دولت_ملت ها و بزرگترین مانع در سر راه پیشرفت جوامع ،صدمات جبران ناپذیری را بر روند توسعه همه جانبه کشورها وارد می سازد. تجربه،دانش و باور من نیز گواه این واقعیت است که فساد اداری مانع رشد رقابت های سالم و عدالت اجتماعی می شود. بنابراین مبارزه هوشمندانه،پیشدستانه،جدی و همه جانبه با اشکال و مظاهر اینگونه فساد که بیش و پیش از هر چیزی حاکمیت قانون را زیر سوال برده، باید اولویت نخست همه ما در فرصت مدیریتی خود باشد و در مسیر این ماموریت خطیر ، باید آماده خطر و پرداخت هزینه های گزاف
آن نیز باشیم.
متاسفانه علیرغم تاکیدات مکرر و صدور بخشنامه های متعدد، گزارش هایی در خصوص بکارگیری منسوبین به افراد سیاسی، در سطوح مدیریتی شرکت ها و هلدینگ های تابعه برخلاف اصول شایسته سالاری دریافت می نمایم؛ و همین طور از ارتباطات غیر رسمی و خارج از ماموریت های غیرمحوله، توسط برخی مدیران با افراد ذی نفوذ سایر قوا مطلع هستم. این گونه اقدامات نشانگر عدم مسئولیت و بی کفایتی این نوع مدیران است که برآیند آن، مخدوش سازی سرمایه اجتماعی، ترویج یاس و بی تفاوتی است .
بدین وسیله، بدون هیچ گونه ملاحظه ای و برای آخرین بار ابلاغ می نمایم چنانچه مدیری به جای کار حرفه ای به دنبال ارتباطات با ذینفعان من غیر حق و یا انتصابات سیاسی باشد بی درنگ عزل خواهد شد .»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: